Från en tävling till en annan

Hej på er! Hoppas ni mår bra. Här är allt bra! Sist jag skrev var vi på tävling i Täby och hoppade. Det gick ganska bra. Hon var lite ojämn att rida i 120 klassen men skötte sig över lag bra. 110 klassen skötte hon sig bra i, dock något stark, men annat kan jag inte räkna med i första starten. Ett ner i 110 klassen (Lite slarvig, inte speciellt imponerad..) och två ner i 120 klassen (För ojämn i ridningen).  Nu är vi istället i Norrköping och tävlar. På det igen! Så här har dagarna innan Norrköping sett ut:
 
Måndag: Tog ut henne i lina på en promenad med Philippa och Jempy, i ca 25 minuter.
Tisdag: Red ut i ca 1 timme. Mer vild än tam, men super på vägen hem! Skönt att hon lever! ;-)
Onsdag: Trimmade inför helgen i 35-40 minuter. Ngt trött efter gårdagens bus :-) Jobbade väldigt fint och var lydig.
 
Idag, torsdag, har vi börjat tävlingarna här på Norrköping Horse Show väldigt bra. Provade nytt bett vilket funkade väldigt bra, inte alls lika stark som vanligt och sög fortfarande på fint på bettet. Vi började med en 120 klass och vi hade två nedslag. Det ena hindret stod lite svårt i nedförsbacke, en ganska parallell och bred oxer. Hon kommer med lite väl mycket fart och för dåligt upp på bakbenen. Svårt, mot slutet av banan, och hon börjar bli trött. Mycket svårare att få ihop alla bitar. Andra nedslaget blir något av en följd och vi ligger mittemellan. Blir alldeles för sen och hon kommer för nära. Men över lag sett en mycket bra runda. Väldigt jämn och hon hoppade fint och försiktigt. Trots att det suger i rumpan på henne mot slutet av banorna försöker hon ändå så gott hon kan och orkar. Mycket nöjd med henne och det känns väldigt bra inför imorgon!
 
  

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefin och trevlig runda! :)
Nästan så att jag bli sugen o får motivationen tillbaka ju!
Kommer nog bli en toppen häst :) kommet ihåg när jag satt på henne en gång, hon va ju verkligen så trevlig o sammarbetsvillig :)

Svar: Åh tack gullis! Ja det tycker jag, hoppas de andra två ger dig ännu mer motivation! :D ;)) Ja, jag tror verkligen på henne! Hon är grym!!! Det är bara piloten som ska sköta sig ;) Haha, jag kommer faktiskt ihåg den gången! Såg väldigt bra ut, kommer ihåg att jag var väldigt nöjd!! hihi :D <3
Denise Nyberg

2013-05-16 @ 18:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0