Bra vecka

 Hej vänner! Hoppas ni mår bra. Här är allt bra. Vill börja med att gratulera mamma på mors dag, grattis! Sedan vill jag fortsätta med att, som vanligt, ursäkta för dålig uppdatering. Veckan har varit väldigt bra och hästarna har skött sig mesta dels väldigt bra, och jag har även hunnit göra normala ungdomssaker, exempelvis som att dra en shoppingrunda, vilket har varit behövligt för min garderob ;-) Så här har Cordelies vardags-vecka sett ut:

 

 

Mån: Vilade. Var fortfarande helt slut efter helgens tävlingar.

Tis: Red ut i ca 1 timme. Pigg, glad och snäll.

Ons: Red ut i ca 1 timme på fm. Pigg och glad. På em longerades hon i 30 min.

Tors: Trimmade på utebanan. Travhoppade småhinder, räcke och oxer. Var lite ofokuserad och o-samarbetsvillig, men blev bättre mot slutet. Bättre på backen och hoppade rakare och bättre både framför men framförallt efter hindrena.

Fre: Gjorde ett super trimpass! Allt fungerade hur fint som helst och hon visade verkligen upp sina bästa sidor. Bättre med hals och rygg och sidvärts satt riktigt bra! Red i ca 45 minuter.

 

 

Tin Tin har denna vecka hunnit med att hoppa två gånger. Första gången gick det riktigt bra, han bjöd väldigt fint och HOPPADE för första gången! Så duktig! Väldigt härliga språng! Han är ju annars inte dum och har lite grann "benhoppat" fram tills nu, då vi inte hoppat speciellt högt (ca 50-60cm) och han är ju inte dummare än att anstränga sig mer än han behöver. Andra gången gick det trögare. Hela passet var han ganska grinig och tonårslysten och hade inte alls lust! Tyckte det mesta var pest och blev ordentligt svår att svänga. Blev dock bättre mot slutet, men fortfarande lite tjurig. Hoppade däremot oxer för första gången och måste säga att han klarade det med bravur! Han rev en gång, då han var galet svår att svänga, annars hoppade han den duktigt. Förutom det har vi tränat vägar och basic: gas, broms, höger, vänster nere på ridbanan.

 

I lördags vilade Cordelie efter en väl genomförd vecka. Hon var trött i både kropp och knopp och förtjänade denna vilodag mer än väl. Tin Tin fick springa ut i skogen i ca 1 timme i alla gångarter. Det längsta han gått ut hittills. Väldigt duktig var han och inte rädd för det minsta! Jag som trodde han skulle vara världens fegis. Där fick jag se mig ordentligt motbevisad! Denna dag åkte vi även och kollade på Philippas dansuppvisning och fick även se andra fräcka dansnummer som ingick i den lilla föreställning som var. Jag har alltid velat kunna dansa så jag gick där ifrån med rytm i hela kroppen. Det är så häftigt och ser så jäkla roligt ut! Efter uppvisningen och stallet hade jag, mamma, Linda och Philippa en riktig tjej-eftermiddag med massor av shopping och trevliga upplevelser.

 

Idag är det mors dag och vi har tillägnat dagen till mamma. Hästarna har tagit det lugnt och vi har på eftermiddagen åkt ut till Bullandö för att äta med trevligt sällskap. Härligt avslut på veckan och jag börjar nästa vecka med massor av positiv energi!

 

Cordelie Norrköping Horse Show 130cm 2013


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0