Barbacka

Hej hej! Hoppas ni mår. Här är det bra. Vi har väldigt soligt, nästan varenda dag nu, som alltid jobbar upp humöret och idag har det dessutom varit riktigt varmt. Sommaren får allt börja skynda på lite nu om den ska hinna till juni. Idag var ett gott tecken!

Denna dag har bjudit på massor av myspys med mina fina. Alla har blivit borstade ute i solen, så mycket så jag fick borsta av mig själv efteråt. Rena ska dom vara! Curre och Bella fick skritta ut en stund, barbacka! Det händer verkligen inte varje dag kan jag lova men oj så mysigt! Verkligen ett av världens bästa tidsfördriv. Kan så här i efterhand också meddela att jag hade fel i mina gissningar om vem som var skönast att sitta på också. Bella fick idag högst betyg. Jag som trodde att Curre skulle vinna den grenen med månvarv. Däremot får han högst mysfaktor poäng ;-)

Förutom mina barbacka turer så longerades Cordelie. Tin Tin skulle ridas, men han har fått knölar precis i sadelläge så ryggen får gott vila. Förmodligen har han fått i sig något han är känslig emot. Han är inte känslig på eller runt om dom och är som vanligt för övrigt så det är inget allvarligt, men man får tänka på att rötter och liknande som kommer upp ur marken nu efter vinter är lite extra starka, och det räcker ju med att de pillar lite i backen för att få i sig sådant. Han fick i alla fall vila idag, men vi tror att han ska kunna ha en longergjord på sig utan att den ligger iför, vilket skulle vara skönt så han fortfarande kan hållas igång.

Imorgon ska Cordelie hoppas för på söndag ska vi tävla!! Wiie, som jag längtar! Bara super låga klasser men ändå! Hejja Hejja Hejja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0