Bortglömt full-snurr

Hej på er! Insåg nyss att jag helt glömt att jag har en blogg ens en gång. Vanligvis är jag väl medveten om när jag inte skrivit på ett tag, men denna gång har jag faktiskt inte haft en endaste liten tanke på bloggen. Det är ordentligt snurr i mitt liv just nu så jag försvinner mest in i mig själv och kör på en super-awesome-Denise-kick-ass-style. Jajemen, ni såg rätt! She's back. Hur fullproppat livet än är just nu så verkar det mesta gå min väg. Inte en dag för sent! 
 
Senaste nytt från förra gången är att min fina Cascabel HH nu åkt iväg till Eklunda stuteri för att bli betäckt. Jajemen, nu är det dags att bli mamma. Först ska hon ju så klart falla i brunst och sedan måste det ta sig, och det enda och det tredje, och ja, de flesta känner väll till processen? Det är inte bara inte. Men om allt går som planerat så kommer vi ha en fin och frisk liten Bella bebis efter Durrant nästa år. Så spännande! 
 
För övrigt går det jätte bra med de andra två kottarna jag har, Cordelie och Tin Tin. Mr.T börjar verkligen ta sig och går både att hålla voltspår och ställd i vänster varv nu, samt att vi har lyckats hoppa vår första linje och bana på hela 70cm. Cordelie går även hon från klarhet till klarhet, och jag är glad i hela själen över att få ha tillgång till en så fin häst som henne. Lycka! Vi åkte även och tävlade i helgen, men det får ni läsa mer om i tävlingsinlägget... 
 
Och sist men inte minst så har jag numer jobb. Man kan säga attt jag går som lärling hos Philippas mamma Linda på Kentas Last & Schakt, uppe på kontoret, och jag tycker det är väldigt roligt hittills. Har varit lagom jobbigt första veckan att ge dom där trötta, gamla geniknölarna en varsin riktig fet spark ur soffan ut i löpspåret, men första gångerna är som tur är alltid de värsta. Denna vecka började och avslutade med bra mycket mer finess. Jag orkade springa hela vägen in i mål och det blev inga PW-avbrott på vägen. Så denna dag startade jag alltså min vecka med att kicka ass på jobbet i 7,5 timme, för att sedan ta mig till stallet och rida Tin Tin på ridbanan i... monsunregn! Jädrans vad bra det gick, dessa tillfällen ska man alltid utnyttja. Han fick lite vad han behövde just nu, och jag tänjde verkligen på hans ork. Det var bara att jobba på, vilket han tog på ett bra sätt förvånandsvärt snabbt. Mycket nöjd med honom efter att ha börjat som en riktigt knäpp fiolsträng. Cordelie fick bara ta det lugnt med tanke på att hon var så grym igår. 
 
Nu ska jag avsluta min kväll med lite mys i soffan och ladda för vad som är kvar av veckan med allt från studentfirande till nya tävlingar. God natt med er så länge! 
 
Ska det bli en ny storhoppande, super-Bella nästa år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0