Work it like... that.

Hur går det för mig egentligen? Siktar på att gå ner mina drömska 7 kilo det här året men ändå sitter jag här med en härligt god chokladbit istället.. Men idag kan jag faktiskt förtjäna det! Har jobbat på som attan. Gjort allt vanligt stalljobb i vanligordning och sedan har det hoppats 2 hästar och 2 har bara fått gå praktiskt taget "på backen" i ridhuset. Två av hästarna var dessutom som 2 hästar var att rida, så det känns som att man ridit 6st, eller 5,5 åtminstone! Började i alla fall förmiddagen med att hoppa Cordelie. Lite styrketräning stog på schemat, bestående av en kortare serie med bommar, trestuds och en avslutande oxer. Hon skötte sig mycket bra. Var något springig till en början, vilket hon fick betala för när det blev större. Dock är hon mästare på att rätta sig, så de avslutande två gångerna fick jag känna på vinddraget lite närmre taket. Men härligt och stadigt. Sitsen var på plats precis så petigt som jag vill att den ska, det ska vara perfekt! Och min kommentar efteråt var faktiskt att: Nu är jag till och med nöjd med sistsen, den var sjukt bra! Way to go!
 
Efter Cordelie hoppade jag en 7-åring, Alma. Den är lite special (Ja special, inte speciell) och satan, blir alltid lite impad av mig själv alltså när jag sitter på sådana hästar. Då kan jag banne mig rida! Hon var väldigt dramig i början men det är bara att vara tougher than the toughest så funkade det ypperligt. Hon var väldigt roligt att rida och visade upp många fina kvaliteter. Får kämpa lite för att få bukt med bockningarna bara, men de blev markant mycket bättre redan efter första gången. Tyvärr glömde vi så klart bort att både filma och sedan ta ett kort på henne. Men jag ska rida henne för Emma i helgen så vi får införskaffa det då helt enkelt.
 
Slutligen så tog jag upp först Marion och sedan Hubbe i ridhuset. Marion var galet pigg efter några dagars vila och bjöd på en del jämfota galopp i bakbenen. Gav dock med sig mer och mer men jag kan inte klaga på henne för att hon "gick i taket". Inte nog med att hon var pigg som hon var, det var 5 handra hästar och ryttare i ridhuset också som alla tycktes smacka eller röra på något spö. Snacka om att hon tog sin chans och tyckte: Party! Denise tyckte: Nej. Kompromiss lika med: Okej då.. Även Hubbe fick guppa runt i ridhuset och han skötte sig som vanligt bra. Var lite smågrinig idag, vilket han var redan när jag tog ut honom på gången, men inget märkligt. Han tycker lite så där om för mycket "tråk-stoj" bara, men han gjorde ändå sin grej. Bjöd på en härlig galopp som alltid och lite härliga byten bland annat. Det gör alltid gammel-matte på fin fint humör, hihi.
 
Nu ska jag avsluta min dag i sängen med lite film. Är väldigt trött och har satans ont i axlarna... ska bli skönt att lägga mig ner med en härlig nackkudde så ryggen, nacken och framförallt mina onda axlar äntligen kan få slappna av efter en härlig dag ute i kylan med det finaste som vandrar på denna jord! :-)
 
Fina gamla Hudon Bay
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0