Svar

Håll i er för nu..... tänkte jag svara på era kommentarer! Får mest av allt in massa goa pepp-kommentarer från bla. Fam. Hansen och min kära extra familj Bylock, och de får mig alltid att dra på smilbanden! Men i detta inlägg tänkte jag besvara de frågor som jag har fått in. (Och förlåt så mycket för sena svar!) 
 
Från: Anonym
Var är comedie och cordelie? du skriver inge om dom.
har ni sålt eran gård?
när är nästa tävling?
vad vill du göra i framtiden?

Snälla uppdatera oftare, din blogg är bäst!:-)
 
Hej! Comedie är just nu hemma på Lerheden i Karlskoga. Hon trivdes inte speciellt bra i stallet här i Stockholm eftersom hon trivs bäst med lugn och ro, och det är ju en del "fart och fläkt" runt om stallet. Så just nu bor hon hemma på Lerheden där min kompis har hand om henne och ser till att hon mår bra. Cordelie går ju inte alltid lika mycket och hårt som Curre och Bella, dels för att hennes säsong börjar mycket senare och hon är ung , dels för att hon har en tendens till att få ordentliga växtperioder vilket sliter mycket på hennes stora kropp. Under dessa brukar hon bara få ta det väldigt lugnt för att minska på förslitningarna. Verkar dock som att hon inte har så många kvar nu? (Hoppas!) Skriver om henne när jag tycker det finns något roligt att berätta :-)
 
Gården är inte såld, och ska heller inte säljas. Den kommer att hyras ut till en familjevän.
 
Nästa tävling sker nu i helgen, på Strömsholm. I framtiden vill jag så klart kunna leva och försörja mig på hästarna och bli en mycket duktig tävlingsryttare :-)
 
Tack så mycket, vad roligt att den är lite uppskattad ;-) Jobbar på för att vara bättre med skriveriet :-)
 
 
Från: MIA
har precis börjat läsa din blogg vilket ja tycker är jätteroligt!
men ja undrar var har du flyttat å varför har du inte bott med din familj förut!???? ha de bra i london =)
 
Hej! Vad roligt, hoppas du hittar något läsvärt :-) Jag har alltid bott med min familj, men däremot har jag "två" familjer. En mamma-familj och en pappa-familj. Min så kallade "extra familj" är en bästa vän-familj till mamma-familjen där jag brukar spendera en del av min lediga tid :-) Hoppas något av det där lät vettigt. Pappa-familjen har alltid bott i Stockholm (Där även jag och mamma-familjen kommer ifrån från allra första början. Flyttade dock som väldigt ung) och nu har mamma-familjen också flyttat till Stockholm, från Karlskoga. Hoppas detta gav svar och att du förstod något av det jag skrivit :-) 
 
Ps. Hade jätte kul i London!
 
 
Från: Anonym
kan du inte ta bilder på nya huset samt stallet? väldigt nyfiken :-)
 
Absolut ska jag göra det! Väntar dock till våren/sommaren då det blir lite finare och "roligare" bilder :-)
 
 
Från: Anonym
Hej Denise hoppas allt är bra :) vill komma med en följdfrpga på dina svar som väckte mitt intresse , lite mer exakt vad vill du ändra på? Hur är din syn på ridsporten. - hur är den, hur vill du att den ska vara? Kram <3
 
Hej hej! Relaterat till svaret som väckte denna frågeställning och till din första fråga förstår jag tyvärr inte sammanhanget... Har läst igenom senaste svaret och kollat på frågan men får fortfarnde inte ihop det, tyvärr. Men det finns ju mer att svara på.
 
Min syn på ridsporten är att det är något väldigt bra, framförallt för ungdomar. Jag vet själv hur glad jag är över att ha ridningen som en del av livet redan i så tidig ålder. Den har gett mig så många positiva sidor som ansvarskänsla, uthållighet, medkänsla, förmågan att handla och styrka. Sporten har hjälpt mig på många sätt men framförallt är jag stolt över att man blir rätt härdad och inte är så känslig för att göra saker och ting, vilket gör att jag ganska lätt står med ryggen rak inför olika frågeställningar och utmaningar. Har man hållt på med hästar på bla. vintern, i -25 grader så vet man hur oglamoröst detta är, och hur mycket arbete som krävs. Av detta lär man sig lätt uppskattning och stärker en som person. Ridsporten äör en stor rörelse och borde uppmärksammas mer. Så mycket slit som ligger bakom alla framgångar borde hyllas mer och få absolut mer uppmärksamhet. Inte springer vi omkring i en varm hall i 2 timmar inte!
 
Ridfolk emellan kan sporten ibland kanske uppfattas som ytlig och prestigefylld, men som svar på detta anser jag bara att det spelar nog ingen roll om vad man håller på med för sport i detta läge, det ligger helt och hållet i den enskilda individens värderingar och personlighet. För det mesta tror jag ridsportsfolk är ganska så jordnära.
 
Någon jag dock skulle önska är att vikten av träning, och då bra träning, sker i ett tidigare stadium och att vikten av att rida och inverka på¨ett riktigt sätt på sin häst är viktigare än att vinna en rosett. Jag skulle önska ett bredare intresse för själva ridkonsten, och inte bara tävlande, att folk skulle vara mer intresserade av hur ridning och dess inverkan bör ske. Men åter igen måste detta på något sätt refereras till den enskilda individens intresse, då jag tycker att ridsporten marknadsför sig väldigt flitigt på ett mycket bra sätt utåt.
 
HOPPAS DETTA GAV ER DE SVAR NI ÖNSKADE! :-)
 
 Man lär sig att inte ligga på latsidan när man håller på med hästar. Här var vi 2:a i en 145 klass på Strömsholm dagen efter min student. Och Nej, jag gick inte och lade mig tidigt dagen innan, och Ja, I had the time of my life!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0