Sjukstuga vs träning

Hej på er! Dålig uppdatering nu igen. Detta beroende på att jag har varit sjuk. Tror jag har fått i mig någon slags bakterie som inte verkar vilja ge sig.. Blev nämligen sjuk i fredags och kräktes nästan i ett dygn, vilket gjorde att jag missade första dagen för Emma. Gud så sur jag var! Men trots ordentligt magont så var jag fast besluten att få rida på söndagen!
 
Så jag såg till att Sofia motionerade hästarna åt mig under lördagen och på söndagen red jag. Började med Alma, Mirres 7-åring, som började med sitt onda öga. Avslutade dock som en smörklick, mjuk och medgörlig. Därefter var det Cordelies följt av Curres tur, och som dom skötte sig! Hoppade strålande fint! Cordelie visade verkligen sin superform igen och Curre såg till att spexa och fara, och hoppade så högt över som han bara kunde! Emma tyckte verkligen de såg fräscha och fina ut, och tyckte att de låg bra till i fas. Känns väldigt skönt att få höra. Efter träningen sedan hade jag så mycket adrenalin och glädje i kroppen så övermodig som man är försäkrade jag mig om att jag absolut skulle orka rida både Bella och Marion också, ingen match! Mamma visste dock bättre. Så fort pulsen lade sig ner så kände jag på en gång hur mycket det faktiskt tagit på kroppen när man varit så pass dålig som jag var ett helt dyng, och hur dåligt jag faktiskt mådde.
 
Så glädje blev till ordentligt illamående och sedan dess har jag varit lite halvbra från och till. Ligger faktiskt just nu och mår ganska ordentligt dåligt. Men tror att det hinner ge sig innan morgondagen, man får ta det lugnt helt enkelt. 
 
Som vanligt blev det ingen film från träningen. Kan ju tyvärr inte både rida och filma mig själv ridandes.. Önskar dock att man kunde eller att jag hade en personlig filmare.. I alla fall tänkte jag bjuda på en liten film från förra träningen för Emma. Så här såg det ut med Curre då:
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0