Landslagsträff mot Lerum

Hej på er! Nu var det några dagar sedan jag skrev. Här får ni lite uppdatering om läget!
 
Var på landslagsträff i helgen, vilket jag berättat om, och det var väldigt roligt. Nytt för i år är att vi bara har Henrik (Lanner) som ledare och Pether (Markne) fungerar bara som en "hjälpande hand". Tycker Henrik skötte sitt jobb väldigt väl i helgen och ser fram emot vad han kan hitta på.
 
Under lördagen red vi bara markarbete, där jag fick med mig en sjukt bra och rolig övning hem. De korrigerade även min sits, vilket jag blev väldigt glad över då jag tjatat om att förbättra den i princip varje dag i två års tid. Äntligen fick jag de nycklar och en specifikation på vad det är jag behöver förändra och varför. Ingen blev gladare än jag!
 
På söndagen hoppade vi, och det fick jätte bra. I början var hon lite het och det blev lite ostrukturerat, men jag lyckades få henne att lugna ner sig och slappna av och då gick det jätte bra. Hon hoppade verkligen bra och skötte sig exemplariskt! Bella var helt klart den "skötande" parten under helgen ;-)
 
Den avsuttna träffen kändes också bra, förutom tävlingsplaneringen som vart rätt så luddig och muntlig. Så nu väntar jag på en sammanställning som ska hoppa in i min mejlinkorg så att jag och Emma kan slutföra min tävlingsplanering.
 
Efter landslagsträningen begav vi oss direkt ner till Emma i Lerum och sedan dess har jag varit där. Både jag och hästarna trivs här och det är verkligen super roligt. Igår red jag fyra hästar: Dino (Le Jardin), Brolle (Brooklyn), Häxan och Curre, och sedan linade jag Titan och Bella 2 (Bellarina, Emmas Bella ;-)). Alla hästarna skötte sig jätte bra och var fina. Curre var verkligen super fin och överraskade sin matte oredntligt! Min fina bullman!
 
Idag har det flutit på jätte bra med allt, så jag har ju till och med lite energi kvar nu på kvällen! Har ringt och pladdrat ordentligt med några hemifrån, så det är tur för dom stackarna att jag känner en del så jag har en del andra att ringa till också hehe ;-) Idag red jag också fyra stycken och linade två. Det var mina två, Bella och Curre, som linades. Utöver det red jag Brolle, Arwen, Quincy och Chippen. Chippen har Emma haft i ungefär en vecka bara så vi håller fortfarande på att bekanta oss lite med honom fortfarande, men han har hittills varit super trevlig. Han är dock hingst och trots att han är snäll ska man ändå alltid ha det i bakhuvudet. Han var dock super snäll idag igen och var faktiskt riktigt rolig att rida! Känns bra eftersom han har fallit på min lott imorgon igen.
 
Nu är det dags för mig att ta kvällen, den avslutas med lite mer läsning ur sista Fifty shades-boken. God natt på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan du skriva lite om hästarna som Emma har hemma? Riktiga namn och så?

2013-02-02 @ 06:01:13
URL: http://Teamsommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0