Nästa, nästa, nästa

Hej på er! Hoppas ni mår bra. Här är det bara bra. Här får man rida så mycket så kroppen värker. Man går bara från en häst, till nästa och sedan nästa och efter det nästa, och så vidare.. Men det är roligt! Tur det va? ;-)

Igår var det riktigt härligt väder! Varmt, soligt och våraktigt. Så då passade vi på att få ut hästarna lite. Red bland annat på fina Titan som för en gångs skull inte var det minsta pigg! Väldigt mysigt. Mina två fick dock ingen rast och ro utan vi hoppade lite småhinder och fokuserade på allt annat än just hindrena. De skötte sig trots allt väldigt bra och hoppade super fint!

Idag har dom fått göra lite liknande, och på vissa punkter var dom bättre, andra sämre än igår. De var rätt trötta efter igår redan vilket märktes idag. Annars har dagen flutit på väldigt bra. Red ut Dino på eftermiddagen (Perfekt avslut på dagen) och dessförinnan gjorde jag liknande som med mina, på Lavinia, ett 5-årigt sto. Henne gillar jag verkligen skarpt, riktigt härlig! Sedan har jag även guppat runt på Quincy (Som var tok-pigg!) och longerat Doris. Och det var alla för dagen.

Imorgon åker vi bort till ett närliggande ridhus och rider då ridskolan börjar tidigt och slutar sent, så vi får gjort några hästar under dagen. Då ska jag köra B-korts bil för första gången! Med häst i! Lite nervös måste jag erkänna.. Emma är bra gullig som vågar ge mig det förtroendet. Känns som att jag inte kört bil på ett år, så ni kan ju förstå mina samvetskval när fina Titan ska åka där bak... Skräckblandad förtjusning!

Nu ska jag äntligen ägna mig åt lite slöeri efter en kväll av dammsugande, sopande och diskande bland annat. Datorn är framme, ett filmavsnitt är uppladdat. Bara att luta sig tillbaka och njuta.. Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du fått det förtroendet!! du har ju kört SkodaN !!
Då klarar man allt... En viktig punkt på CVt ;) haha :D

Gick säkert galant :)

Svar: haha du är knäpp!! Det gick i alla fall bra kan jag ju faktiskt medge, är ju van med rally-skodan då klarar man ju allt hahah!! ;)
Denise Nyberg

2013-02-06 @ 15:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0