Glad alla hjärtans dag

Hej på er! Det har varit en lång men bra alla hjärtans dag. Hoppas ni haft en fin dag! Idag har vi sett till att rensa upp stallet, vilket varit behövligt. Bland annat bytt ut sliten utrustning, något förmodligen de allra flesta ryttarna borde bli mycket bättre på.

Ridmässigt har det varit lugnt. Det blev endast tre pollar att trimma idag, Bella, Curre och Conrad. Mina två fina hästisar skötte sig så bra. Framförallt Curre är så härlig att trimma, han är ju så rolig! Går att göra precis vad som helst, hur som helst och han gör alltid sitt bästa. Sedan red jag ju även Conrad, den nyaste hästen i stallet. Det var andra gången jag satt på honom och det gick galant! Han kan inte jätte mycket och orkar inte jätte mycket än så länge men jag repade igenom Nelson Pessoa övningen med honom och sedan tog det mig nästan en kvart att skritta av innan han ville sluta flåsa, stackarn. Han var så fin, duktiga ponken!

Så alla hästarna har skött sig jätte bra och min myskotte-lina Bella har fått ordentligt med kärlek idag, vilket hon har förtjänat. På kvällen har vi varit iväg och handlat foder i en helt galet underbar butik. Ville ha allt! Så surt när man är en pankis... Imorgon väntar middagsmys med Kråkis. Längtar!

Nu är det dags för en snabbdusch, sedan blir det sängen! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0