Bra dag på ryggen

Hej på er! Här sitter jag i sängen och äter frysmat för ovanlighetens skull. Är annars väldigt duktig med att laga ordentlig mat varje kväll för att man ska få i sig ordentlig mat, men idag är det ta mig tusan latmans-lördag. Punkt.
 
Idag har varit en bra dag. Soligt och varmt, som de allra flesta dagar. Det blir bara varmare och varmare för varje dag som går känns det som, vilket mottages med öppna armar! Idag har jag ridit sex hästar. Jag började med att trimma Doris och Tuttifrutti på morgonen. Doris var fin som alltid. Låg på något mycket i början men efter en ryggning vart hon snart mer uppmärksam. Tuttifrutti var på krigsstigen direkt när jag värmde så efter uppvärmningen satte jag igång med att ta igenom bytena på en gång. Hon lyssnade förvånansvärt fort och vart bara bättre och bättre ju längre in i passet vi kom. Den samlade galoppen börjar verkligen sitta nu, så jag har därför börjat jobba mer med den förvända galoppen, men det ni, det är riktigt svårt säger hon. Hon försöker dock, vilket är det enda jag ber om. Styrka och teknik kommer senare.
 
Mitt på dagen har det varit ridskola. Då passade vi på att rida ut en sväng och städa, städa, städa. Stallet blev super fint och Häxan var så duktig ute! Igår var hon så pigg så jag trodde hon skulle flyga i luften och hamna i Kina. Men idag var hon hur avslappnad och foglig som helst. Inte illa! Efter att ridskolan var slut red trimmade jag Bella, Frasse och Benny. Bella var grinig idag, vilket dock blev bättre ju längre mot slutet vi kom. Frallis var super som alltid. Han är verkligen en favorit att få rida på. Verkligen super trevlig att rida alla dagar i veckan och är en äkta valack (Inget sto-humör som kommer och svänger hej vilt, hehe). Jag avslutade sedan med Benny (Bennedetto) som är en ny häst i stallet. Han var verkligen jätte duktig och tar sig hela tiden. Han är verkligen trevlig och hittills kommer vi väldigt bra överens, jag och min Benny-banan.
 
Efter ridningen blev det avslutande stalljobb och nu sitter jag här och har det gött. Det är dags att avsluta min sköna söndag med lite film och sedan massor av sömn... God natt!
  
Fina Häxan (Guyana Van Het Kastanjehof)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0