Bästa

God kväll på er! Vilken extremt bra dag jag har haft idag! Just nu håller jag på att avsluta den med bästa bror och god mat också.

Började med Curre idag som jag trimmade utomhus. Det var harvning i ridhuset, och det är ändå så mycket härligare att rida ute. Han var verkligen lydig och fin, så bättre start kunde jag inte fått på dagen. Sedan följde dagen av att longera Bella och trimma Cordelie. Cordelie var lika fin idag och vi började med lite förvänd galopp. Än sitter inte sidvärtsrörelserna så bra, och hon har det ju lite besvärligt med balansen som det är, så innan jag kommer våga mig på att prova hela kortsidor så måste sidvärts bli bättre så jag åtminstone kan hjälpa henne så gott det går med balansen. Vi gjorde i alla fall en hel långsida, ett hörn, avbrott och trav ut i nästa hörn och sedan ny förvänd galopp ut på nästa långsida. Så höll vi på en stund i båda varven och hon skötte sig verkligen bra.

På eftermiddagen red jag Tin Tin, och han om någon var verkligen fin idag! Vi provade på galopp i hela ridhuset för första gången och gjorde både trav och galopp över bom idag. Så duktig! Han är verkligen härlig min lilla prins!

Nu är det dags för krubb! Hej på er så länge, hoppas ni har en fin kväll :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Har Tin Tin blivit så stor o duktig o grejar med bommar och sånt :) fina killen :) va det inte han som hade värsta ponnyluggen typ?! Så sööt! :D

verkar som det rullar på framåt och går bra för dig :)
Kick-ass Denise helt enkelt ;) <3

Svar: Ja verkligen! Och hoppa gjorde han för första gången idag bästa grabben!! Jo det är luggnisse där ;)) Det går faktiskt väldigt bra, dom sköter sig dom små liven ;)
Hoppas du mår bra och att det går bra med allt! Saknar dig väldigt, väldigt mycket!! :(<3
Denise Nyberg

2013-04-21 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0