Måndagstempo

Hej vänner! Igår var det vanlig vardag igen. Hästarna gick super allihopa! En riktig toppen dag på jobbet!

Bella och Comedie gick i longen med mamma, medan jag trimmade Cordelie i ridhuset. Hon var så himla fin! Fick henne att verkligen sträcka ut halsen och gå väl komprimerat utan att krulla ihop sig. Det var en riktigt härlig timme i ridhuset där vi fick igenom mycket tillsammans.

Efter Cordelie tog jag ut Curre till Velamsund med Steffie och Sarah. Skönt att komma ut i skogen och framförallt att komma upp i större tempo och samtidigt få rida över massa små, fina naturhinder. Curre var helt tokig, så glad han var och kunde inte stå still för fem öre! Har aldrig sett honom sådan och det var så härligt! Öronen var verkligen spetsade hela tiden! Efteråt hade hon uppe på ont i sina lårmuskler.. Aj, aj...

Slutligen avslutade jag med Hubbe uppe i ridhuset som gick så himla bra! Trimmade på lite med flyttningarna från förra gången, vilket verkligen gick igenom! Kändes precis som när jag hade honom för några år sedan, så härligt! Vi red i ca 45 minuter och använde mycket galopp, hans allra härligaste gångart! :-)

Nu ska jag kicka igång min tisdag. Tin Tin är först ut! :-) Tjing så länge!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte ta bilder på nya huset samt stallet? väldigt nyfiken :-)

2012-09-25 @ 11:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0