Lördagshoppning

Hejsan vänner! Till att börja med: Waah vad fina hästar jag har!!! Red 140cm på båda hästarna idag och herregud vad de hoppar! Helgen verkar dock vara full av små ryttarmissar här och var som kostar..

Bella var fantastisk idag! Vi var felfria fram till näst sista hindret där vi lyckas ta med oss båda de sista bommarna.. Hängde så himla spindeltrådigt på mitt överliv. Oj så surt! Annars hade hon nollat mer än väl minsann!

Curre var också helt fantastisk och hoppade så väl och fint, som han alltid gör! (Väldigt bortskämd med det ;-)) Hamnade dock lite för långt ut tidigt på en linje vilket straffar sig på en gång.. Sedan hade han ett onödigt nedslag till. Men idag var det absolut jag som hade 12 fel medan Curre bara hade 4. Tar helt och hållet på mig de två första nedalagen, det sista kommer lite på köpet (Rev tre i rad), men sedan var vi tusan back on track! Oh så fin han också var! Är så knäppt att jag gör så många småmissar hela den här helgen, känns lite som att jag samlar alla årets missar på en och samma helg. I och för sig väldigt skönt om det kunde vara så.. ;-)

Måste dock bara säga att tusan vad häftigt det är att rida! Att hoppa! Att susa omkring där uppe i luften, på flera 100 kilo, levande muskelmassa! Vilken känsla, vilken boost, vilken adrenalinkick! BAM VAD HÄFTIGT! Tycker så synd om alla som aldrig får uppleva den känslan. Shit vad jag älskar det här! Helt magiskt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0