Fantastiskt avslut

Nu är vi på väg hem från Karlstad. Det har varit en mycket bra helg och säsongens första inomhus tävling har gått över förväntan bra!

Igår red jag en varsin 135 klass på båda två där Bella gjorde en helt ok runda. Gick lite väl mycket mot handen och jag hade svårt att hitta kontakten med henne, men jag försökte vara med henne så mycket som möjligt, vilket resulterade i en ok runda och ett godkänt resultat. Alls klasser kan inte vara en dans på rosor! ;-) Curre däremot la i sin superväxel och gjorde en helt fantastisk runda! Han är så himla rolig att rida mot klockan då han både blir mer försiktig och är väldigt vändbar. Han gick så klart i mål med 0 fel och slutade på 6:e plats!

Idag gick de istället 140 klassen båda två. Bästa extra familjen kom och var hejarklack och det var ingen nackdel! Så himla roligt! Och båda hästarna skötte sig så fint! Bella var väldigt het och lite svår att rida, men än en gång jobbade jag bara på att vara med henne och inte störa henne. Tycker jag lyckades väldigt bra och hon gjorde fina språng! Petade ner ett oturligt hinder som jag får ta på mig själv då jag ligger kvar lite för mycket i utomhus tänket. Curre däremot var helt outstanding idag igen! Gjorde en helt fantastisk runda, med alla rätt! Fick agera fram på en linje dör jag samtidigt glömde stötta upp mot slutet vilket resulterade i ett oturligt nedslag även med honom, och åter igen får jag ta på mig felet även på honom. Precis som det ska vara. Åh så fina dom var!

Båda hästarna har verkligen varit helt fantastiska i helgen och båda har antingen nollat eller gått runt med 4 fel som mest, vilket känns väldigt bra! Speciellt som det faktiskt var vår första inomhus tävlingar nu sedan utomhus säsongen :-)


Kommentarer
Postat av: Extrafamiljen

Det var jättekul att träffa er o se hoppningen live istället för på Equipe! Nu är vi hemma i soffan. Hoppas ni får en bra färd hem,dröjer ett tag innan ni kan pusta ut antar jag. Puss o kramar från oss!

2012-09-16 @ 17:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0