Vinterjubel

Hej på er! Jag kan börja med att försäkra er med att någon är överordentligt lycklig över att snön äntligen är här! När snö är på det viset det är hos oss nu så är snö och vinter som allra bäst! Mild, härlig och full av ljus! Är så lycklig så har längtat efter att få komma hem hela dagen så jag kan få göra min älskade snöängel. And I came, and I did.. Något extraordinärt som nu pryder vår gräsmatta.
 
Förutom att jag har varit lycklig ända in i själen på grund av vårt härliga väder så höll vi nästan på att inte ta oss hemifrån idag, på grund av vädret. Dilemma där... Men vi lyckades finta naturkrafterna och ta oss iväg. Väl i stallet har jag haft det väldigt lugnt. Hästarna har vilat, så vi har mest pysslat. Det är så roligt att se när våra underbara djur får det fint!  Jag och Curre tog även en promenad senare på dagen och han passade på att gnida sidan mot backen lite när det passade honom. Han är så klart smidig och vet hur man ska lägga sig för att man inte ska märka något förens det är för sent. Första gången han gör det och man kan ju inte göra annat än att skratta. Det är min bulle det!
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan resten av denna härliga vinterkväll. Någon mer än jag som knappt kan bärga sig av längtan efter lördag? Jag säger bara: Julkalendern, you better kick that ass!
 
OCH JUSTE... LYCKA TILL BÄSTA JUMP CLUB I LAG-SM FINALEN (Semi idag..) I GLOBEN IDAG! NYBERGS HEJJAR FÖR FULLT HEMIFRÅN!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0