Fredagsrulle

Hej på er! Idag har jag hållt högt tempo och hunnit med allt som tänkas kan. Fick hjälp i stallet av mina snälla vänner och efteråt har jag tagit tillfället i akt att fika med en gammal barndomsvän på vägen hem. Tre turer har det blivit denna dag, en på vardera häst. Cordelie fick gå ut en sväng i det häliga vädret och Bella och Curre tog jag upp i ridhuset. De var verkligen fina!
 
Curre var onormalt mjuk och samarbetsvillig. Han var verkligen på sitt bästa humör och gick framåt och sökte bettet utan att visa minsta tecken på att vilja göra något annat. Han är ju annars inte det största fan:et av markarbete. Men idag visade han verkligen att han still got it!
 
Bella var också riktigt fin, som hon oftast alltid är. Något för mycket motor, men hellre det än att hon inte vill gå alls. Jobbade med att hon skulle vänta ordentligt och gå kvar i ett lugnt tempo. Båda gick väldigt basic pass med varierade runda och raka spår.
 
Nu ska det göras i ordning för fredagsmiddag, mammas Carbonara. Mums i magen! Sedan ska min snäll bror hjälpa mig med att skruva upp hyllor i min ena garderob så jag kan få mitt rum färdigt någon gång och sluta leva i IKEA-kassar. Tjingeling!
 
En busig Curre i somras
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0