Ponnys överallt

Har tidigare fått fråga om jag kan lägga upp några bilder på mina ponnysar, och jag har fått tag i ett urval. Red rätt mycket ponnyer när jag var yngre och många av dem var försäljningshästar, men dessa har jag få eller inga bilder på så jag lägger endast ut på de som varit mina.

Sedan blev jag även ombedd att skriva om en rolig händelse under ponnytiden, och till att börja med kan jag berätta att de är oräkneliga! Tillexempel har vi alla gånger då vi haft galopprace på Viking, Kottis och Almiro, men även alla gånger jag och Hubbe gjort cirkuskonster uppe på "hans" gärde, och så vidare. Men det finns ett minne som jag kommer ihåg, ett av mina tidigaste mest bisarra och lyckade tävlingsminnen. Det var under en vinter i Vetlanda och jag startade min tredje första start i MSV A. Jag red på min C-ponny Carlows Cinzano, eller Goodie som hon kallades, en vit liten het dam. Denna helg var jag så sjuk i influensa och hade sådan sjuk feber att jag låg dubbelvikt i sängen dygnets alla timmar förutom när jag startade. Och jag kan lova att de verkligen parkerade mig på hästen direkt utanför lastbilen. Jag kommer ihåg hur mamma och Åsa tyckt att jag inte skulle rida och de var oroliga att jag varken skulle orka med eller komma ihåg banan ens en gång. Men nog skulle jag rida! Satt på Goodie i säkert endast 20 minuter allt som allt och vad hände? Vi placerade oss på en tredje plats med noll fel i bagaget och ett SM kval med hem! Det var min absolut första MSV placering och mitt allra första "SM-kval". Det sjukaste var att jag var verkligen så dålig, så det är det enda som jag kommer ihåg utav den helgen, och annars brukar jag ha ett superminne där jag kommer ihåg precis alla rundor, eller åtminstone stora delar, men denna helg är resten svart. Så ni kan tänka er, jag VILLE rida! Och det var väll en jäkla tur!? Ett riktigt härligt tävlingsminne där kraftansträngningen verkligen var värd!


Carlows Cinzano, "Goodie" - C-ponny


Molstabergs Ascot, "Kottis" - B-ponny


Almiro - C-ponny


Carlows Cinzano, "Goodie" - C-ponny


Hudson Bay, "Hubbe" - D-ponny


Joskin F - D-ponny

Har även fått förfrågning om att lägga upp bilder på gården och självklart ska jag fixa det! Gör det så fort jag hinner och hoppas på att det blir denna vecka! Så håll utkik och fortsätt gärna kommentera på! :)


Kommentarer
Postat av: ebba

åh, finaste Goodan!! :D

2012-06-07 @ 10:06:03
URL: http://ebbaliindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0