Obloggat

Till att börja med: VARNING! Detta kan bli ett väldigt, väldigt, väldigt långt inlägg...
 
Hejsan vänner! Jag lever! Inte någon mysterious woman som har mördat mig och låtsas vara mig. Som känt så har jag ju inte bloggat någonting på... väldigt länge. Det beror dels på att jag inte haft något internet som funkat och sedan har min, precis som alla andras, blogg app valt att gå under, och i och med att 9 av 10 av mina inlägg på bloggen är skrivna via bloggappen så blir det även därför ännu sämre uppdatering.. Men nu funkar internet i alla fall och det är dags att avverka olika händelser som uteblivit här på bloggen. Let's get started!
 
Vi kan ju ta vid där vi slutade, vilket var med ett glädjande besked om Tin Tin som skött sig så bra. Efter det passet har han inte gjort mycket då det funnits alldeles för lite tid, men till veckan trappar vi upp lite igen. Han mår även bra med pauser då och då i och med att de ofta smälter saker och blir allt mer och mer avslappnade då till nästa gång. Istället låg fokus mest på Cordelie, Bella och Curre förra veckan då alla tre skulle med till Vetlanda under helgen. De trimmades mesta delen och skötte sig riktigt bra, om något "oslipade". Red även Fias Magie några gånger, dock mindre än jag velat, men hon gick åtminstone mycket bra! Hon är riktigt, riktigt rolig att rida! En häst med mycket kapacitet och fint scop.
 
Kan dock också lägga in en liten flik om attv vi åkte till Vetlanda då jag fick besked av vår ena landslagsledare Henrik Lanner att jag hamnade en plats ifrån att få åka iväg till NM. Hur surt tror ni det var? Även Lotta inflikade sist på träningen hur nära det var att de skickade mig. Så otroligt surt, och det tog faktiskt lite på krafterna då vi hittills haft ett super år och verkligen satsat stenhårt på NM:et. Men Henrik var i alla fall mycket snäll och sa förutom det massa bra saker, bland annat att han tycker jag rider mycket bra och att jag verkligen ska lägga upp en bra plan inför nästa år. Och det ska vi sannerligen!
 
Efter en veckas ridning och några besök hos min kära extra familj Bylock bar det av mot Vetlanda för tävling och midsommar firande. Tävlingen fick både ris och ros. Bella red jag inte alls bra i första klassen, då jag hade svårt att koppla bort den enorma stressen, men hon själv skötte sig utomordentligt bra! I andra och sista klassen var vi B on T igen och tog hem en delad 5:e plats i 140 klassen, och hoppade verkligen strålande! Curre var super duktig hela helgen och tog bland annat hem 3:e platsen i lördagens 135 klass. Cordelie däremot var verkligen från topp till bott (För min del). 120 klassen på torsdagen var den bästa runda vi någonsin gjort, hon var så jämn och fin och ansträngde sig verkligen och jobbade på med sin bakdel för att lyda och inte sticka iväg när det blev jobbigt. Tok härlig nollfelsrunda! Sedan debuterade vi 130 under lördagen vilket resulterade i grästuggning på sista hindret.. Hon hoppade så sjukligt bra så jag hade hjärtat lite i halsgropen då jag långt innan trodde att jag skulle åka av över ett hinder!.. Dock stog sista hindret precis jämte spegelvattnet som hade en svart grund, vilket de ofta reagerar mer på (Till och med Bella som aldrig någonsin tittat på vatten tyckte den var konstig) och den lyckades hon självklart få syn på precis vid avsprångspunkten. Jag som då hade min vikt och position lite framåt redan för att vara med i hennes jätte språng, samt var helt oberedd då hon aldrig, aldrig tittat på något förut silade då rakt över huvudet, genom luften och ner på den dyngsura marken (För jag var ju inte redan helt genomsur för den delen..). Men jag menar, vad gör väll det? Hon har ju verkligen aldrig tittat på något förut och hon hoppade som sagt så bra så jag sa redan till mamma innan jag gick in: "Jag vet ärligt talat inte hur jag ska sitta kvar, jag kommer ramla av!" hehe. Min fina, fina unghäst!
 
Nu tar jag och mina hästar semester ett tag. Jag ska göra lite sådant som vanliga ungdomar brukar pyssla med och nu på lördag har bland annat jag och Fia tänkt att vi ska dra iväg till Putte och kicka lite ass.
 
Annars har jag den här veckan gjort sista onsdagsträningen för säsongen, för Lotta, för ett litet sommaruppehåll. Cordelie och Curre fick åka med och de skötte sig bra som vanligt. Kommer dock åka och träna för Lotta ändå under sommaren inför SM och så. Nu har även hästarna fått 4 dagars ledighet  då jag stuckit iväg upp till Stockholm under helgen. Det unnar jag dom verkligen och jag tro och hoppas att dom uppskattar det! Känns som vi behöver ha det hela högen. Här i Stockholm har jag haft sovmorgon, tittat på när grabbarna åker cross (Shit vad kul!!!), varit i "nya" stallet, träffat härliga vänner, varit hos pappa och träffat mina underbara småsyskon och ikväll beger jag mig till Alma för en övernattning och kul kväll där. Imorgon åker vi hem och det ska bli skönt att komma hem till mina älsklingar igen! Flytten är dock inte långt borta nu vilket tas emot med blandade känslor.. Men hoppas att det blir bra i slutändan!
 
Nu har det här inlägget redan blivit alldeles för jädra långt! Tjing på er, hoppas ni åtminstone orkade skumma lite för att hänge med igen ;)
 
Vill även meddela för er som ännu inte vet, att jag nu mer är lika häfta som alla andra och har skaffat instagram. Där följer ni mig som ddenisenyberg och får ännu en liten inblick i mitt liv med en del härliga bilder!
 
Min fina lilla Bulle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0