Två på banan

Idag gick Curre en kortis på banan där jag endast jobbade med lösgjordheten, då han har blivit lite stel nu efter mikro-vilan. Cirklade mest omkring och försökte leka fram det mjuka vilket lyckades mycket bra. I slutet var han riktigt fin!

 

Bella longeras idag och resten vilar. Har vari en riktigt seg dag där jag känt mig mer död än levande, därav så få hästar ridna. Detta har jag chans till att välja nu eftersom de andra inte ska göra något förens om 3-4 veckor och idag kände jag ingen större motivation till ett varsitt pass på de där systrarna.. ;-)

 

Annars gör jag min sista jobbvecka nu och måste säga att det ska bli skönt att kunna göra hästarna på dagtid igen, speciellt som jag fått en till att ta hand om nu. Och sedan börjar ju uppskrivning och uppkörning närma sig nu också och till det måste jag verkligen lägga in en extra växel, samt att det börjar bli dags att ladda upp på allvar inför SM också. Bära eller brista? Känner mig själv som ryttare mer i toppform än någonsin i alla fall, vilket åtminstone det lovar lite gott.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0