Trim

Hejsan vänner! Usch vad tråkigt det är med regnväder... Tänk om vi bara kunde få en ordentlig sommar nu när det är så liten tid kvar av den. Hur som helst ska jag ut och trimma alla hästarna i det blöta idag och det blir mest grovjobb idag då de har tagit det väldigt lugnt i helgen och även igår. På lördag och söndag ska jag åka och hoppa Cordelie i Kristinehamn, så i veckan försöker jag trappa upp trimmandet lagom så hon varken är oriden eller trött inför helgens klasser. I och med att hon går så bra just nu och verkligen gör sitt yttersta så blir hennes stora kropp trött väldigt fort! Så planen för henne är:
 
Tisdag: Trim
Onsdag: Ut
Torsdag: Trim
Fredag: Lätt trimpass (Avstämning)
Lördag-Söndag: 130cm avd.b Kristinehamn
 
De andra (Curre och Bella) rider jag utifrån hur de känns varje dag. Har än ingen riktigt konkret tävlingsplanering fram till SM:et, utan tanken är att lägga iordning den med mamma i veckan, och innan dess så bestämmer jag alltså från dag till dag hur de bör gå beroende på hur de gått under föregående pass samt vad vi behöver träna på. Men idag ska alltså alla trimmas och jobbas igenom, så får dagen utvisa hur det går. Tjing!
 
Cascabel HH Strömsholm 2012
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0