Tävlingsplan

Hejsan vänner! Gjorde i ordning tävlingsplaneringen både inför men även så långt efter SM:et som möjligen gick. Om jag ska vara ärlig så är nog varken jag eller hästarna på vår topp just nu, och för hästarnas del handlar det främst om att jag inte har hållit efter helt enkelt. Det har varit väldigt mycket på sista tiden, plus min dåliga självkänsla som gör mig omotiverad, och därför så har jag inte jobbat igenom dom så mycket som jag vet att de igentligen behöver. Dock är jag verkligen det där lilla extra på spåret var enda gång jag trimmar, och jag känner mig inte orolig ett dugg att de ska vara i rätt form vid rätt tillfälle, det handlar snarare om mig, men för tillfället känner jag mig väldigt stabil och motiverad. Passar mig dock för att utsätta mig för stress så gott jag bara kan och hittills funkar det faktiskt riktigt bra. Är fruktansvärt träningssugen med mina hästar och jag har inte hoppat dom på evigheter! (Cordelie är undantaget). Men som sagt, vägrar att känna press och stress inför SM:et. Känner man sig inte helt hundra kan det nästan kvitta.. Med det menar jag inte att jag inte vill rida, för oh boy! I really do want that! Men över lag sätt hatar jag att utsätta mig för prövningar när jag inte är mentalt stabil, då det 9,8 gånger av 10 banar helt åt skogen. Men som jag redan sagt så känner jag mig i alla fall stabil, motiverad och positiv som tusan just nu, och hästarna är verkligen så roliga att rida! Tänk att det kan vara så jäkla roligt att sitta i en sadel!
 
Så här kommer upplägget inför och lite grann efter SM se ut:
 
V.31 - Hammarö, reg
Curre 130, Bella 130
 
V.32 - Tierp, nat
Curre 130, 135, Bella 140, 145
 
V.34 -  Henriksdal Utomhus SM, elit
Bella (Curre: kringklasser)
 
V.35 - Märsta, reg
Cordelie 120, 130
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0