Sen.. Men helt underbart!

Hej folks! Nu vet jag att jag är väldigt sen med detta i och med att svenskarna vann Nations Cup igår, men kan bara inte missa att säga detta för det är helt enkelt bara underbart!
 
Jag satt nämligen igår och såg på eftersändingrna av Nations Cup i Falsterbo på Eurosport. För mig var det helt självklart att det var Jens och Lunatic som skulle få gå in och rida omhoppningen, ingen tvekan, det var helt enkelt hans dag. Och är det något vi vet om Jens är det att han vet hur och är expert på att rida fort... ;-) Jag tyckte det var helt underbart att se hur de går in och gör det hela med sådant sjukt samspel! Har sett honom jobba denna häst och ridit den på tävlingar i höst och vinter i sin egen bubbla, med en väldigt strikt plan. En plan som verkligen gett resultat! Och även fast Lunatic inte är den mest spektakulära hästen är det helt fantastiskt att se hur roligt den hästen faktiskt tycker att det är, och hur väl sammansvetsade de två är! Det är verkligen då man ser och känner att man inte behöver ha den där hästen som hoppar 20cm över vartenda hinder (även om det så klart är fördel om de är riktiga "storhoppare")  utan att utan kämparglöd, känsla och samspel tappar man rätt mycket. Jag anser att dessa bitar verkligen är otroligt viktiga. Samt tålamodet, att kunna hålla sin plan oavsett, och verkligen tro på den om man känner den där hundringen att det kommer bli så bra! Jens är verkligen otroligt duktig på att ta fram de bästa sidorna hos sina hästar, och ofta på hästar som är lite mer åt det speciella hållet.
 
Ja, jag kände i alla fall att jag var tvungen att säga att jag fick en sådan sjuk boost av Jens och Lunatics runda (Framförallt av Lunatics inställning och glädje!) och känner mig så inspirerad till att våga satsa mot att bli så bra som jag möjligen bara kan bli! Hoppas verkligen så himla inerligt att livet banar vägen åt rätt håll för mina önskemål och drömmar, och för en ljus framtid!
 
Psst... Jens är även helt fantastisk som föreläsare! Har du möjlighet så uppmuntrar jag verkligen till att du går på en sådan med honom som föreläsare, otroligt lärorikt! Och han har det mest spektakulära sättet att beskriva saker på. Man kan ju lixom inte låta bli att dra på munnen lite när han börjar beblanda sig med ekorrar ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0