Sedan sist...

Tjob vänner! Förklarade ju som sagt senast att det verkligen kommer sina lite med inläggen nu när blogg.se appen är helt åt skogen, men har fått höra i dag att blogg.se har kunnat lokalisera problemet med appen och nu jobbar stenhårt för att få igång den, så snart så hoppas vi att uppdateringen ska vara i full gång igen!
 
Sedan sist då, då har mycket hänt. Bland annat har tre av våra svenska juniorer (Karl-Jacob Ingvarsson, Karl-Philip Ingvarsson och Hanna Klensmeden) stått på pallen i den individuella finalen av NM och även vår svenska young rider Marcus Hägglund plockade hem en brons medalj i den individuella finalen. Massor av grattis önskar jag! Var ju även iväg upp till Stockholm en sväng och hälsade på mina underbara syskon. Tog även tillfället i akt att gå på bio med Linus och morbror Björne. Först blev det stamkrubb på Texas Longhorn och sedan ockuperade vi biosalongen till Rock of Ages. Kan lova att det var stora leenden och extas känslor när vi satte oss i bilen för att åka hem! Jag och Linus flinade och sjöng med i låtarna hela filmen. Älskar gammal rock musik, det kan lixom inte riktigt mäta sig med annan musik DING!
 
Efter en fin helg i Stockholm har jag kommit tillbaka till verkligheten. Hästarna har ju haft långledigt och Cordelie hade tydligen levt loppan lite grann, så Fia och jag tog oss en skogstur på henne och Magie under måndagen och Curre och Bella fick en femte och extra dags ledighet och sattes inte igång igen förens på tisdagen. Då fick de gå ut i skogen och sträcka på sig ordentligt vilket de tyckte var både skönt och väldigt roligt! Cordelie trimmade jag istället på banan och WOW! Vårt absolut, absolut, absolut bästa pass! Äntligen bar hon sig själv i en ordentligt djup form där hon sträckte näsan framåt nedåt, och var samtidigt mycket känslig för skänkeln. Precis där man vill ha dom! Lycka för hela slanten!
 
Idag har vi däremot gjort tvärtom, Coredlie fick komma ut i skogen och sträcka lite på sig, och det var första gången jag red ut henne själv. Jag kan försäkra er: Hon var som en ko, hehe. Curre och Bella jobbades däremot på backen istället. Bella var så väldigt, väldigt fin och jag känner hur saker och ting verkligen börjar släppa nu! Och hon har även börjat byta sida vilket betyder att hon har stärkt sig massor = Väldigt bra tecken! Det är även väldigt sällan hon varit så eftergiven och fin på bettet. Använde mig av två bommar på en långsida där jag varierade olika galoppsprång (En av mina absoluta favoritövningar) vilket hon gjorde med lätthet. Gillar denna övning väldigt mycket då man bland annat tränar ögat men även får ett bra kvitto på hur pass lydig/olydig, svag/stark din häst är. Curre markarbetades han också, men använde mig endast av runda spår utan bommar och liknande då jag hade byggt upp en bana inför träningen (som jag höll efteråt), och det var inte läge att rida över hinder så tidigt efter så många dagar i hagen. Han var väldigt okänslig för skänkeln till en början, så jag började med att endast göra honom uppmärksam på den först så att han rörde sig framåt och så att jag kunde använda små hjälper. Han svarade väldigt bra och vart verkligen arbetsvillig. Kunde lägga mycket vikt på bakbenen och han bar sig väldigt fint och var mycket eftergiven, vilket gjorde att ryggen verkligen jobbade på, och så mycket rygg som han använde idag har han ta mig tusan aldrig använt! Så roligt! Så alla hästarna har verkligen varit toppen idag, blir helt lycklig!
 
Imorgon ska alla få komma ut i skogen så de kan markjobbas på fredag och sedan gå ut i skogen igen på lördag. Hoppas vi hörs snart igen så det slipper bli så himla långa och jobbiga inlägg ;) TJING!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0