Lerheden

Efterlängatat (?) och extremt, extremt, extremt försenat inlägg gällande gården. Men här kommer det, äntligen!
 
Börjar med en överblick av hela gården, där jag numrerat så ni lättare får en helhetsbild över hur det ser ut här. Dock är denna bild rätt gammal (Runt 2007 skulle jag kunna tro), men alla hus och hagar ligger fortfarande på samma ställe.
 
1. Bostadshus
2. "Stora" stallet, med anslutning till vedbod.
3. "Lilla" stallet
4. Garage och förråd.
5. Ridbana
6. Hagar (även grushagar på baksidan av lilla stallet)
7. Högärde
 
Stora stallet:
 
Stora stallet med höloft ovanför och vedbod på vänster sida.
 
Lilla stallet:
 
Ridbanan:
Vår lilla ridbana som jag är så glad att vi har! Den är runt 20x40 måtten, inte så värst stor, men somliga har ingen, så jag klagar inte!
 
Bostadshuset:
Huset sett ifrån stora stallet
 
Stora ingången som ligger på husets baksida.
 
(Baksidan) Liten lekstuga (som agerar lite förråd) som döljer fler gräshagar och gärden.
 
Framsidan av huset (Där Mats just nu parkerat några traktorer...) som ligger mittemot ridbanan.
 
Omgivning:
 
 
 
Alla hästarna går i stora gräshagar, med undantag på vintern och när det blir för blött i marken på höstarna/vårarna, så de inte förstör betet eller äter för mycket rötter. Då går de istället i grushagar bakom lilla stallet. Tycker det är viktigt att hästarna får komma ut och röra sig i hagar varje dag och det är obeskrivligt lyxigt att kunna ha dom i så stora och fina gräshagar som dessa!
 
Jag trivs otroligt bra på denna gård, något som jag vet att våra hästar också gör, vilket vi märkt genom välbefinnandet.  Det bästa med gården är alla stora, fina gräshagar som jag älskar att släppa ut hästarna i och det faktum att den ligger i på en liten egen, avstickar väg. Så skönt att gå och andas in idyllen av en vacker miljö och lyssna till endast fåglarna och hästarnas andhämtningar. Vi har även fina utridningsvägar och det bästa som finns är att gå upp innan någon vaknat, gå ut för ett trimpass på banan och samtidigt titta runt på alla morgonpigga djur som finns överallt på gärdena som löper runt omkring gården. Underbart! Därför är det så otroligt ledsamt att vi nu ska flytta här ifrån, även om det förmodligen kommer bli jätte bra, framförallt i längden, men det finns ändå inget som blir så mycket HEM som detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0