Gårdagens gårdag, gårdagen och dagen

Hej vänner! Här kommer en liten snabb sumering av de senaste dagarna som jag inte hunnit berätta för er om än. Gårdagens gårdag, alltså torsdag, var en riktig skit dag. Jag hade verkligen noll tålamod, var jätte irriterad och kände mig bara allmänt värdelös. Detta speglade verkligen av sig på Bella och vi hade ett av våra sämsta pass någonsin. Därför struntade jag i att rida Curre i och med att det bara skadar mer än verkar när man är i en sådan sinnesstämning. Jag skulle alltså med facit i hand struntat i att rida Bella överhuvudtaget också, men som alltid är man klok i efterhand... Det är dock tur att man har en sådan bra vän som Fia som hjälper mig i svåra situationer, och därför kunde jag även göra ett toppen pass på Cordelie efter den annars så fullständigt värdelösa dag jag haft. Så den dagen slutade i alla fall bra! :-)
 
Igår longerades Curre och Cordelie då jag kände att Bella behövdes ridas istället för Cordelie, som den egentliga planen var. Och i och med att jag jobbade hela förmiddagen (Äggplockning) och skulle följa med Fia som lite moraliskt stöd på tävling under eftermiddagen så hann jag bara med att rida en häst, och i och med att jag bråkade så med busbelle dagen innan så kände jag att det var henne jag verkligen behövde lägga största fokus på. Denna dag kände jag mig mentalt stabil på ett helt annat plan vilket speglade av sig på passet. Det var ett tag sedan jag hade riktigt så roligt när jag red och jag satt och skrattade hela passet. Underbart!
 
Idag fixade jag med lite jobb och annat inför flytten innan vi åkte iväg till tävlingen. Cordelie var super duktig, men jag fick vända ifrån en gång då vi fick ett dåligt språng på en stor oxer, och då valde jag att vända en volt efter för att samla upp tyglar, häst och ryttare innan vi red vidare och hon hoppade strålande! På sista hindret låg vi dock helt hej-vilt-fel och jag hann tänka: "Hoppar hon nu är hon fan korkad på riktigt!", och skönt nog gjorde hon det inte, så det såg ut som vi bara la en volt där och sedan hoppade sista runt andra svängen. Så inget katastrofalt och hon var verkligen inte i en enda bom! Sedan tycker jag hon är extremt duktig som klarade av att gå rakt in i en 130 klass (Hennes andra 130) när hon inte har tävlat på länge och dessutom inte hoppat speciellt mycket på sista tiden(Har ju mest jobbat med att stärka upp henne från backen först och främst, vilket verkligen har gett resultat i hoppningen!).
 
När vi sedan kom hem efter tävlingen longerades Bella och jag trimmade Curre, vilket var ett tag sedan då Fia mest fått äran till det, och hej dunder var roligt det var! Kunde bara inte motstå att hoppa några långa språng och gissa vem som var hoppsugen efter ett långt uppehåll? Inte bara jag kan jag lova! ;-) Imorgon ska de båda gå ut i skogen och mysa :-)
 
Imorgon åker vi tillbaka till Kristinehamn och hoppar en till 130. Vi får se om det finns lite krafter kvar och om vi orkar knata oss igenom en runda till. Kan som sagt gå precis hur som helst så vi försöker ta oss i mål med livet i behåll än så länge bara hehe ;-) Hejja på oss imorgon! :-)
 
Min söting till underbara unghäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0