Favorit bett

Tänkte visa er mitt absoluta favorit bett! Helt underbart! Perfekt för mig med mina stora, känsliga men även starka hästar. Det bästa med detta bett är att man, på en hästtyp jag precis beskrivit, får bort fastbitandet av bettet så att de lossar men samtidigt suger kvar på bettet och bibehåller ett mjukt och fint stöd.
 
Både Bella och Cordelie har varit lite svåra markarbetsmässigt då de som sagt är stora och rejäla båda två och samtidigt blir dödsstarka men samtidigt är känsliga. Därför har det varit svårt att hitta ett bra bett då det inte bara är att bettsla upp till ett skarpt bett, i och med att de fortfarande har den känsliga sidan som gör att bara aningens skarpa bett får alldeles för mycket effekt. Speciellt som det starka i deras agerande kommer från svaghet vid precision av vissa moment och muskler. Därför är de ju som sagt inte starka i grund och botten, utan det är mer en försvarsmekanism.
 
Så detta bett, Waterford bett eller bubbelbettsom det ofta kallas, har verkligen gjort underverk då det som sagt hjälper mig att lossa och minska de starka utagerandena, samtidigt som det är väldigt milt och gör det behagligt för hästarna att suga på vig eftergivenhet. Säger bara: Sehr gut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0