Fantastiska

Alltså gud vad fantastiska mina hästar är! Det är sjukt vilken lycka de kan ge en! Igår reds alla utom Bella och TinTin som longerades. Resterande gick över lite hinder. Curre var först ut och det gick inte att ta miste om vem som var glad, öronen pekade spikrakt fram hela passet igenom! I slutet höjde vi upp lite grann och högsta hindret låg på knappa 130cm och jag säger då bara WOW! Åh det var så roligt, och han har aldrig någonsin hoppat så fint, åkte nästan av! Helt sjukt vad enkelt han tog sig över och med sådan otroligt fin ryggverkan. Hade extremt svårt att koncentrera mig för jag bara bubblade över i hysteriskt skratt av lycka så både mamma och jag hojtade hela tiden åt mig att: Koncentrera dig, tappa inte koncentretionen! Och trots skrattanfall så gick det som en dans, inte ett enda fel, inte en miss, och är han så här skulle jag kunna hoppa 150 imorgon! Underbar!
 
Sedan var det Cordelies tur och hon skötte sig som alltid på bästa sätt! Var lite svår med kommunikationen på de längre distanserna, då det är mycket jobbigare att vara uthållig och hålla koncentretionen och ihop kroppen då, men hoppade fortfarande strålande. Hon kändes mycket lättare nu och inte så värst tungt på något sätt som det kan kännas annars. Hon hoppar ju oftast alltid väldigt spektakulärt men i och med att hon inte riktigt har koll på kroppen i samma skede så känns landningarna lite åt det tunga hållet emellanåt, så vi jobbar med att få henne lite lättare över backen och som vanligt att få tag i bakbenen och stärka dem ännu mer.
 
Jag avslutade med Comedie som endast fick gå över två jätte små räcken vilket hon gjorde bra, men var lite spänd över stohej runt omkring vilket gjorde att jag inte nötte för mycket eftersom hon bara hetsar upp sig mer och mer, men fick henne att komma intill så avslappnat som det bara gick, och det gjorde hon ändå riktigt bra :-)
 
Idag har alla hästar utom Bella vilat. Bella fick gå i longen och trava på vilket hon gör fantastiskt bra! Har verkligen börjat sträcka sig frammåt, nedåt självmant, vilket är härligt att se!
 
Film på Curre när han lekte över lite småhinder igår :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0