Denise aka summerarn

Hej vänner! Júst nu blir det mest bara summeringar av ett visst antal dagar hela tiden, vilket fortfarande bland annat beror på att blogg.se appen inte funkar. Vet att den har hoppat igång för några, men inte för mig. Har till och med tagit bort den och laddat hem den igen men den vill helt enkelt inte ha med mig att göra! Men i alla fall, sedan sist...
 
Förra veckan jobbade jag mina hästar enligt planen där de varvade skogsturer med trim på banan varannan dag, och igår fick de en härlig vilodag. Alla pass har verkligen varit toppen! Det är sådan lycka att ha dessa hästar och jag är helt förundrad över att dom är mina, allihopa! Det är inte många som har så här många, fina hästar på en och samma gång minsan, så jag känner mig väldigt lyckligt lottad!
 
På skogsturerna har man verkligen känt deras uppskattning och de har varit extremt avslappnade och sträckt på sig så att de riktigt kommer genom kroppen och stretchar ut överlinjen ordentligt, utan att bli vilda eller så där extremt starka som annars är en vanlig tendens när man brakar ut i skogen. Eller ja... Curre har väll hållt sig på mattan och inte gjort något busigt, men han har tusan inte hållt igen på galoppen heller när han har fått tillfälle, bästa knäppbusen! Så roligt när han är så påtagligt glad, han påminner så mycket om min gamla D-ponny Hudson Bay. Men det är inte bara på skogsturerna som dom har skött sig utan gällande markjobbet har det ungefär sagt: BAM! Ni vet när allt bara släpper, bara funkar? Precis så, fast bortom vad jag kunnat hoppats på! Det är så häftigt när det plötsligt bara händer och helt plötsligt behövs varken frågor, diskussioner eller övertalande, man blir bara till ett och rör sig samman i en helt obeskrivlig känsla (Och JA, det är en obeskrivlig känsla! Det är något som bara vi ryttare kan förstå tyvärr...). Så inför den här veckan är jag verkligen super inspirerad till att fortsätta jobba mina hästar framåt metodiskt och smart.
 
Annars har jag faktiskt tagit tillfället i akt att roa mig lite med annat också när jag nu för en gångs skull är hemma, då kan jag lixom ta att passa på. Bland annat har finaste vännen Emma varit här och med sig till mig hade hon världens gulligaste Pandoraberlock till mitt armband, så nu är det bara ännu finare! I lördags tog jag och Fia vårt pick och pack och stack in till Karlstad under eftermiddagen för att besöka PIP (Putte i parken). Trots att jag svurit på att aldrig gå dit, sedan det valde att flytta från alla dess år i Karlskoga till Karlstad, kunde jag bara inte missa Deportees (Som var hjärtdunk! Mmmm så bra!!!). Måste dock tok-nobba PIP i K-staden. Alltså var är känslan? Festivalkänslan, PIPkänslan, slitkänslan (efter spring upp och ner, upp och ner, upp och ner osv.osv.osv. i mördar backarna), charmkänslan, KÄNSLAN? Den fanns lixom inte där. Putte blev mer en kassako än en festival. Väldigt tråkigt...
 
Utöver PIP så har jag hållt massa träningar hit och dit också och det är så roligt att se hur mycket tjejorna har lärt sig, det blir bara bättre och bättre, vilket jag hoppas förs vidare till tävling också så att resultaten förhoppningsvis kan både bli jämnare och ännu bättre, något som vi tävlingsryttare ständigt strävar efter. Idag kommer även min vän Angelica på besök över natten, väldigt roligt då det var extremt länge sedan vi sågs, ungefär ett år! Alltså för länge, så det ska bli jätte roligt!
 
Måste be er vänta på den alltför sena tävlingssummeringen från Vetlanda också då jag fortfarande inte vet vart mamma lagt kameran (och hon kommer inte hem förens på onsdag...) så jag har inga filmer att lägga upp än, då de inte är överförda till datorn.. Så jag ber er tyvärr vänta en liten stund till, men jag lovar att ni kommer nog inte bli besvikna när ni får se Cordelies fina runda! :)
 
Ha en fin vecka allihopa!
 
Jag och min fina vän Ebba Johansson som snart ska rida Jump Clubs ungdoms GP i Falsterbo. Hejja, hejja, hejja!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0