Tävling Göteborg Horse Show, Scandinavium 23/2

Så fick jag rida mitt efterlängtade Göteborg Horse Show! Och vilken upplevelse! Hade med mig min bästa hästskötare Fia, självklart! Alltid räddaren i nöden som ser till att lägga vår fina finish med underbart fina knoppar och rena stövlar innan vi går in på banan. Lyx av bästa kvalitét! Hela tävlingsdagen var så himla rolig, man vill bara dit och göra om allt igen och igen och igen! Så nu ska jag tusan se till att jag kvalar in till nästa år igen, så får jag dessutom rida två dagar också, wiie! Tycker att Bella hoppade strålande i båda klasserna och jag är väldigt, väldigt nöjd med min egen insats. Tycker jag red väldigt bra och väl och Bella skötte sig verkligen på bästa sätt! Dock tycker jag att vi hade väldigt mycket otur, då hon var på 3 bommar på hela dagen, vilka också åkte, trots att de var så otroligt futtiga att de borde bli utnämda till årets värsta rivningar. För att säga så, så fanns det faktiskt de som var på bommarna betydligt mer och kraftigare, men de låg ändå kvar.. Så turen var helt enkelt inte på vår sida. Men det var en otrolig erfarenhet och som sagt så är jag mycket, mycket, mycket nöjd med vår insats!

Torsdag förmiddag:
130cm - A:0, 4 fel

Torsdag eftermiddag:
135cm - WR, 8 fel


Hästskötar-Fia i full gång med Bellas vackra knoppar!


Bella färdig och fin för start! Bild tagen av Fia: http://fijus.blogg.se/


Jan Cadstedt, Bellas uppfödare, var på besök och stöttade hela dagen


Full fart med bangång 


Framridning, bild tagen av Fia:
http://fijus.blogg.se/


Sylve kom och hälsade på och önskade oss lycka till, man tackar så mycket!


Fina Bella inne på banan. Full fokus! Bild tagen av:
http://dressyrmupparna.se/

Bilderna som jag lagt ut från Fias blogg och http://dressyrmupparna.se/ har jag varit lite busig och publicerat utan lov. Är 99,9% säker på att Fia inte har något alls emot det, men om någon skulle känna sig stött över detta får ni säga till, så får vi ändra på det. Tack på förhand! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0