Glad Lucia

Hej vänner! Nu har det varit lite dålig uppdatering igen. Veckan har hittills varit mycket bra, hästarna sköter sig fruktansvärt bra! I måndags markarbetade jag allihopa + mitt måndagsbarn Hubbe. Alla överträffade verkligen sig själva! Som att dom bestämde sig för att ge mig en one day of their awesomeness. Helt galet! Det var lycka! När allt bara släpper och klaffar, det är verkligen något helt obeskrivligt som endast lämnar sina spår i ens ansikte.
 
Sedan har de bara fortsatt att rulla på i samma goda, fina form. Igår longades de endast lätt och idag har Curre och Cordelie fått gått över en liten evighetsbana på ca 80cm, vilket de gjorde väldigt bra. Curre fick bara ta något språng för att göra honom lite glad, vilket gav önskat resultat! Cordelie fick jobba på lite längre. Hade vaknat lite på fel sida så jag hade svårt att riktigt slappna av och skingra mina tankar. Inget som gjorde passet dåligt men som dock hindrar ett bra pass från att bli ett toppen pass. Ja ja, ibland är det så bara. Sedan vart det bara markarbete på resterande. Imorgon ska alla fyra ridas igen (mina + Hubbe) och på lördag och söndag så kommer bästa Emma hit och håller träning. Det ska bli så roligt! Längtar som tusan! Är dock lite nervös, det är ju första gången hon får se Cordelie så jag hoppas verkligen att hon tycker om henne.
 
Nu sitter jag trött i soffan och ska kolla på dagens missade avsnitt av julkalendern. Och för övrigt är det Lucia idag! Trevligt. Jag har ätit saffransmums och skumtomte och tittat på luciatåg. Lovar föresten en gång till att jag ska svara på kommentarer, det kommer jag lovar verkligen! Hoppas att ni som jag har haft en fin lucia! Tjingeling!
 
Glad Lucia från en liten Denise- och Linus-tomte
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0