Do they know it's Christmas time at all

Jul, jul här i vårt hus! Hej på er vänner! Nu är julen här på riktigt, bokstavligt. Imorgon går julafton av stapeln och jag längtar mig galen! Nej kanske inte galen hihi, men jag älskar verkligen julen. Någon mer än jag som är en julfantast?
 
Sedan sist så har det inte hänt så mycket, Hästarna har mest tagit det lugnt och gått något pass i ridhuset och annars longerats eller gått ut. Idag var vi ute och red och de var så busiga och glada! Så roligt! Efter ridning fick de en riktig "julborst", där jag gjorde de fina och borstade igenom ordentligt inför imorgon, så de är ordentligt rena och glada. Efter borst och myspys var det dags för det årliga julstädet. Borstade ur skåpen och putsade upp allting. Så nu är allt rent och snyggt också! Känns så bra inför imorgon då allt bara ska vara tipptopp, hihih. Hästarna har som sagt inte gått så mycket vilket betyder att jag har rantat runt som en yr höna för att hinna med allt innan jul. Och till slut har det gått, och bra blev allt också. Förutom julklappshandling och diverse så har jag även fått åka ut på jobb med min kära broder, då han har skottat tak nu i slutet på veckan, och jag i min tur har fått agera vakt. 15 timmer lång blev första dagen, puuh! Tur att andra dagen var lite kortare. Behöver dock få in pengar så får ta tillfälle i akt när hästarna fortfarande kan gå något så när på halvfart, även om det verkligen är dags för dom att komma igång nu. Men vad gör man inte för att få ihop livet och framförallt allt innan vår härliga högtid som står för dörren? :-)
 
Vet att jag lovar att jag ska bli bättre på att blogga hela tiden, är dock rätt dålig tyvärr på att hålla det löftet.. Ni får helt enkelt nöja er med de inlägg som kommer med jämna mellanrum, så hoppas jag på att det duger så länge. För att göra bloggen lite rolig så är det mest spännande som väntar framöver att Emma kommer tillbaka redan nästa helg! Wie! Alltid lika kul! Sedan far jag iväg mot skogarna, hem till Värmland, för att fira nyår med mina kära vänner. Men innan dess.. God Jul på er!
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Och vi önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL, från Cecilia, Geir, Ebba, Sara, Prinsen, Dansken och katten Ziri !!!!!!!

2012-12-23 @ 21:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0