Bästa Emma

Hej på er! Som ni vet har jag ridit kurs i helgen för världens bästa Emma (Emanuelsson). Jag var ju även nere hos Emma i ca 2 månader i början av detta år, för er som inte minns, och hon ger och får verkligen ut det där lilla extra ur mig. Trots att vi pushar på och det inte alltid går som man tänkt sig så blir man alltid så boostad och fylld med självförtroende efter att ha ridit för henne. Jag brukar säga att Lotta är min "ordinarie" tränare och Emma är defentivt min bästa "medhjälpare". Jag rider betydligt mer sällan för Lotta nu när vi har flyttat men åker och stämmer av vid tillfälle för att se till att vi håller mig och hästarna på rätt kurs. Emma ser mig dock betydligt mer och är med och coachar under tävling och så vidare. Sedan är det mamma som håller allt i luften. Så jag har verkligen bästa möjliga hjälp som tillgång!
 
Men åter till kursen. Dagen innan joggade jag dom bara, hade lite stressigt men kände och klämde igenom så gott jag kunde med dagens förutsättningar. Väl under kursen red jag Curre och Cordelie, och herregud alltså! Vilka hästar jag har! De överraskade mig verkligen och jag tror aldrig de varit så fina! Curre har möjligtvis varit finare i sin helhet, men han har nog aldrig hoppat så bra. Underbart! Och jag hade inte behövt varit nervös över Cordelie heller, då Emma gilade henne skrapt. Så roligt!
 
Har filmer att lägga upp, men får inte in dom på datorn idag. Lägger upp och berättar mer detaljerat om träningen när tillfälle ges. Nu vet ni dock hur det gick i alla fall ;-)
 
Idag har hästarna bara tagit det lugnt och vi vart klara rätt tidigt i stallet. Skönt, för en gång skull. Att det var strömavbrott hemma var mindre skönt... Ja ja, kvällen blev räddad, den kom tillbaka till slut. Nu är det dags för sängen. God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0