Fina, fina hästarna!

Hejsan vänner! Har varit lite körigt med skriveriet här.. Igår red jag på Tin Tin igen, denna gång på ute-banan. Gud vad han skötte sig bra igen! Så kul! Sedan satt jag lite grann på Florida också, Mirres unghäst, som också var så himla duktig, brydde sig ingenting! Fy tusan så roligt det är med unghästar! Sedan red även jag ut på Bella med mamma och Curre och det var så himla roligt och mysigt, de skötte dig verkligen toppen de med, och det är då himla fint här runt omkring!

Idag har jag hoppat Cordelie lite grann och herregud! Alltså på riktigt så var jag nära på att åka av några gånger! Emellanåt var det hur enkelt som helst och emellanåt så smackade hon på lite extra rygg och bakben då det sa bara svisch! Sökte manen MÅNGA gånger kan jag lova! Hon har verkligen mognat på sig och kroppen är inte längre så osammanhängande, utan det kommer endast fram lite ner när hon blir trött nu, vilket är så skönt. Åh så fin hon var, och är! Min lilla unghäst! Så kul att se hennes utveckling och så roligt street kändes så "enkelt" mestadels. Känns som att hon inte vilat en sekund i sommar, men faktum är att det känns som vi vuxit mer samman efter all vila, så den har verkligen gjort båda gott :-)

Har även varit lite slarvig och inte meddelat att vi tog med hästarna till Stockholm direkt efter SM:et och det enda som kvarstår innan flytten är komplett är att hämta de sista sakerna. Både spännande och tråkigt..

På söndag kommer jag och Cordelie åka till Märsta och hoppa 120 och 130cm. Ni får hålla tummarna för oss då och fram till dess, till art vi hittar rätt form och uppladdning tills dess ;-)

Tjing så länge! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0