Dagen före

Hej vänner! Idag är det dagen för tävlingsdag vilket betyder mycket förberedelse, oavsett om det är en liten, stor, långvarig eller kortvarig tävling. Detta är dagen då man gör det allra viktigaste, sista checkarna med hästarna, så att man kan gböra en analys av var man står, vad som funkar och vad som inte funkar, så man kan skapa de bästa förutsättningarna för morgondagen. Dagen innan tävling makarbetar jag alltid mina hästar, för att just kunna checka igenom ordentligt. (Vet att jag skrev att jag skulle lägga upp en film från hoppningen på Curre igår, tills idag. Nu hittar jag ju så klart inte ladd-saldden, så jag får tyvärr inte in den på datorn :-( Jobbar på det!...)
 
Så både Curre och Bella jobbade alltså på backen idag och dom är sannerligen inte bara fräscha hoppmässigt inte! Tusan i havet vad fina de var, och allt som jag slitigt så med att få igenom så länge verkade bara sitta, så där irriterande jäkla BAM-in-your-face-bra! DING på den! Så det känns verkligen super bra inför imorgon, och förberedelserna och formen känns som den inte kunde vara bättre timead. Sedan får vi se vad som händer och sker när vi faktiskt kommer ut. Bella brukar alltid vara alldeles, alldeles för vild första tävlingen hon gör efter ett längre uppehåll... Men man kan inte vet förens man har upplevat ;-) Längtar i alla fall enormt! Känns som det var år och dagar sedan sista jag tävlade...
 
Annars har jag som jag tidigare skrivit följt OS-sändningarna idag men spänning. Lyckligtvis för Sverige så hade vi tre härliga nollor som verkligen satt som en smäck, efter att stackars Lisen så otäckt åkte av.. Holland kom in och ägde runt banan med sina fyra ryttare som alla nollade, vilket var extremt snyggt gjort av dem allihopa! Och den sedan länge tillbaka, solklara favoriten Kevin Staut såg så där alldeles oförskämt bra ut i form med sin Silvana när de gled in och nollade som om de aldrig gjort något annat! Självklart vill jag se främst han men det skulle även vara roligt med stilfavoriten, som han även är "i lag med", Penelope Leprevo på pallen. Men allra, allra helst hoppas jag så innerligt att Rolf får ta hem guldet, åtminstone medalj för tusan, för är det någon som är värd det så är det utan tvekan vår Roffe!
 
Kevin Staut och Silvana De Hus. På väg mot OS-medalj?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0