Tävling Drammen, Norge 27-28/4

Hemma igen efter årets, utan tvekan, lerigaste helg! Häre vilket kaos det har varit innan allt kom till sin rätt. Det är svårt när det är både norrmän och pollacker som ska bestämma och kommunicera.. Men till slut så går ju allt, och tur är väll det! I alla fall så var det årets första utomhus tävling. Alla tre hästarna hängde med, vilket var både ovanligt och ovanligt roligt, så klart!

Alla hästarna skötte sig mycket fint, och Curtbullen om någon visade framfötterna direkt med väldigt fina rundor och bakben som gillade att vistas uppe i luften. Och vad pigg och glad han har varit! Helt tokig på framhoppningen, framförallt med bocksprång och öronen framåt mest hela tiden, så roligt! Cordelie hoppade strålande, som alltid, men vart väldigt trött mentalt på grund av alla intryck, och denna gång hade jag inte bara svårt att hitta tillbaka till position för att hon hoppar som en jäkla kanonkula. Dock måste man ändå tänja lite på gränserna för att de ska börja orka mer någon gång, så hon ska få gå lite lugnare nu en stund. Bella visade än en gång att hon alltid är bäst när det gäller, och skärpte till sinnena riktigt när hon kände att piloten gick in i 100% fokus-koma när det var dags för Grand Prixen under söndagen.

Bella och jag såg till att avsluta en härlig helg i Drammen med att ta hem ett 11:e pris i GP:n med en riktig toppen runda! Måste vara en av mina absolut bästa rundor och hon var så hög, fin och försiktig hela banan. Dock SÅ HÄR surt att vi var 1 (Just precis, EN!!!) hundradel från att få rida omhoppningen. Som punkt för denna tävlingssumering så är jag otroligt nöjd med helgen och årets första ute-hoppning, och jag har än en gång fått bekräftat vilka fantastiska och fina hästar jag har!!!




Taskigt av piloten att börja rida fram på 2:an för att sedan ångra sig.. Behövdes några rundor innan inomhusfasonerna gav sig. Men visst är han fantastisk!??


Se så hon hoppar!!! Förstår ni hur avundsjuka ni bör vara på mig som får ha den här otroligt fina hästen! Kommer dock alldeles för fort och stort in i kombinationen, vilket beror på, som jag skrev tidigare, att hon var mentalt trött och därmed extremt stark och svår att finna position på, speciellt i samband med gigantiska språngkurvor (trots mantag och KNÄSLUT) samt ponnygapningar med huvudet siktandes rakt ner, gjorde dock mitt bästa och såg till att inte dra i henne utan få henne att tänka till när hon blir "unghästig", vilket hon verkligen gjorde! Rättade sig så fint, PRECIS som man vill! Förstår ni alltså vilken pärla! Åh, ni skulle bara veta hur mycket lovord jag kan ösa över denna häst!!!


Väldigt suddig film, och känns även något missvisande då jag tycker det ser ut som om att rundan är hackig och ojämn. Dock var denna runda precis lika rytmisk och jämn som 130 rundan, förutom att hon hoppade 100 gånger bättre! (Och att vi skippade flygturen på vattnet;)) Speciellt på de större oxrarna så jag fick, för första gången, hålla i mig lite! Äntligen, snart kommer det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0