Regnigt myspys

Hejsan vänner! Nu har kusin Fia åkt tillbaka till Skara. Tråkigt värre, men om 5 veckor är hon faktiskt hemma igen! Har varit en sådan rolig vecka när hon varit här, och i söndags fick jag äran att rida mitt första ordentliga pass på hennes Magie. Gud vilken rolig häst! Precis som hennes andra två systrar (Comedie och Cordelie). Hon gick väldigt fint med bakbenen så fint under sig! Mot slutet började hon även ta för sig mer mark, precis som man vill sträva efter. Så fin och verkligen super rolig att rida! Samma dag så red även jag och mamma ut tillsammans. Väldigt mysigt och roligt med tanke på att jag knappt kan komma ihåg sist mamma hade tid att verkligen rida ordentligt. Myspys!

Denna dag har varit väldigt regning om man bor i och runt om Karlskoga. Dock har den varit förvånansvärt bra! Har hunnit med att slutföra min talanalys, vilken kändes som den blev kick ass-bra! Har även hunnit kolla igenom och korrigera svenska talet så jag kan hålla det på fredag, äntligen! Känslan var att även det blev toppen bra! Sedan har jag plockat undan på rummet och gjort diverse väsentligheter och avslutningsvis har jag haft en kvalitets timme i stallet med massa myspys, rengöring, undanplockande och fodring. Älskar att kunna gå och småpyssla i stallet en lugn kväll och bara pussa på mina hjärtan. Det behövs verkligen då och då!

Ìmorgon ska jag ha körlektion i två timmar på förmiddagen och sedan satsar vi allt på att få projektrapporten så färdig som möjligt. Men innan dess krävs lite sömn. God natt med er!


Mamma med Cordelie och jag med Bella när vi red ut här om dagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0