Kommentarsvar

Jag har fått in en följdfråga på föregående fråga som jag svarade på, den angående hjälptygeln graman, vilken jag tänkte ge svar i ett nytt inlägg, då jag inte är så hajpig på att länk och sådant ;) 

vet du om de är samm i dressyren :D?? 
Om jag ska vara ärlig hade jag ingen aning om det, i och med att jag inte är så insatt i just tävlingsmomentet dressyr, men jag har ändå alltid haft en extremt stark intuition att hjälptyglar överhuduvtaget borde vara förbjudet, i och med att poängen är att man ska ha en sådan eftergiven och arbetssam häst som möjlig med minsta möjliga hjälper utan så kallat "tvång". Men för att ändå vara på den säkra sidan var jag tvungen att göra lite reserch, och än så länge har jag endast hittat svar som stöder min tes, då även ur ett stycke från självaste TR. Därför måste jag nog ge det slutgiltiga svaret att den är totalt förbjudet med hjälptyglar överhuuvdtaget inom dressyr. Om någon som är mer insatt i detta har något annat, och mer korrekt svar så får ni gärna höra av er hehe ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack :D

2012-04-30 @ 22:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0