Bara Denise

I veckan som gått har hästarna både longerats, ridits ut och trimmat lite caprilli. Dom har varit väldigt glada och pigg när de fått komma ut, och det har varit skönt att kunna låta dom sträcka lite på sig. Sedan har de även jobbat lite caprilli, vilket de gjort mycket bra! Igår red jag endast Cordelie, som fick fortsätta på samma spår. Provade ett nytt bett, vilket funkade hyfsat. Får stopp lite enklare på henne när hon tycker det är jobbigt och gör sina super luftsprång som hon har börjat med. Är så frustrerande för tillfället dock för jag kan inte riktigt separera saker och ting ifrån varandra längre, då det är så galet mycket med skola, hästar, körkort och så vidare, så jag blir helt förvirrad i mig själv. Så frustrerande! Vet ju att jag är bättre än så! Men jag finner lixom ingen riktig sinnesro för tillfället, och då blir jag ju stressad och frustrerad över det också! Det är så svårt när man balanserar ut, att balansera in igen, speciellt när det bara hänger på de där mini mikro detaljerna som hjärnan lixom glömmer att koppla hela tiden. Detta gäller alltså allt! Skola, hästar, körkort. För mycket att tänka på samtidgt, helt enkelt. Men nog pratat om det, Cordelie gick i alla fall jätte bra igår och hoppade hur fint och försiktigt som helst! Verkligen runt och luftigt och med bra avstamp. Hon är så fin och rolig att rida den hästen!

Idag ska Cordelie och Curre fortsätta med caprilliövningarna medan Bella ska få hoppa lite, och öva på att hitta det ordentliga flytet och jobba med lite större språng och galopp som behövs för utomhus säsongen sedan. Annars ska jag inte göra någonting med den här dagen. Så skönt att för en gångs skull inte ha miljarders av miljarders med läxor att tänka på, så idag ska jag faktiskt bara satsa på att vara Denise, och bara kunna koncentrera mig på mina fina, underbara hästar. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0