Ledig dag

Halloj! Just nu sitter jag i mitt nystädade rum. Har precis varit ute och tagit in Bella och Curt som gick och valsade vid grindarna och ville in. De hade ingen lust att vara ute i regnet längre sa dom. Idag har jag en hästfri dag, vilket betyder att ridning inte står på schemat. De stora superstjärnorna fick måndagsbehandling av Lotta på förmiddagen och den lilla superstjärnan tar igen sig efter helgen. Måndagar är oftast min Lediga dag där jag ser till att fixa med sådant som jag annars inte riktigt hinner med. På denna dag händer oftast detta:
- Städar rummet
- Diskar ur hinkar och fyller upp nytt vatten i hagarna
- Tränar själv
- Samlar ihop tvätt
- Borstar hästar som varit hemma (De andra får ha egen-tid efter helgen)
- Gör annat nödvändigt
- Tittar på nytt avsnitt av True Blood
- Myser ;)
Idag hade vi bara en lektion i skolan, 8-9, så jag har varit hemma sedan kl. 10. Anledningen till att vi har så få lektionen är för att nästan alla treor är på Kebenekaise, och därför kan vi inte börja med någonting nytt. Har hunnit med lite stallgöra och myst med Doris, samtidigt som jag tittat på det näst sista avsnittet av säsong 4 av True Blood. Nu ska jag sätta igång med eneglska, sedan företagsekonomi och slutligen matte. Sedan blir det träningsdags och sedan tar jag kvällspasset ute i stallet. Nu ska det pluggas! Tjing!


Dorpis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0