Träning Lotta 5/10

Tog med mig Cordelie och Mc Curt. Trodde Cordelie skulle kännas väldigt oriden, men hon var super fin! Skötte sig hur bra som helst och hoppade verkligen härligt! Jobbade på mycket bra med att hålla ihop sig och sista rundan var verkligen jätte bra! Fin 5-åring! På Curre provade vi ett nytt bett som Lotta trodde skulle passa, ett rakt gummipelham. Till en början tyckte nog både han och jag att det var lite konstigt och han blev lite små sur när vi skulle fatta galopp och liknanade, men efter framridningen så bara släppte det. Ä N T L I G E N fick jag tag på vänstersidan ORDENTLIGT, och shohej vad han hoppade! Så himla, himla, himla fin var han! Verkligen! Kändes riktigt bra, och sista rundan satt verkligen som en smäck! Vi ska prova detta bett även på nästa tävling, i och med att jag fick ut avsprångspunkten lite på honom utan att behöva hålla tag som en tok, och han gick även jämnare fram på hinder. Kändes riktigt bra, i och med att han gärna blir alldeldes för stark för mig på tävling när jag sätter igång galoppen på honom. Båda hästarna var i alla fall helt grymma och jag är bara så lycklig över att ha så fina hästar!


Mitt fina hjärta. Min Currebus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0