Lookin' out my back door

Hallå, hallå, hallå! En ny dag är här och jag är idag pigg, glad och lite lat. Sitter i min säng och tittar på lite film, igen.. Tar verkligen vara på slapperiet så här i början av lovet känner jag. Har i alla fall gjort stallet imorse, och sedan åt vi frukost med Louise och Roger (de från Iowa, USA) innan de och resten av familjen gav sig iväg. De är nämligen iväg på någon maskingrej idag, men jag valde att stanna hemma, och jag måste ju ändå vara hemma så jag kan longera Curre. Han mår för övrig mycket bättre redan idag! Ser glad och lite piggare ut, och när jag longerade honom i morse så visade han inte alls att han hade så ont som igår. Han hade till och med övertramp i traven i höger varv, och nästan i vänster, och i skritten trampar han till och med på litegrann. Blir så glad! Vill att han ska vara helt bra NU! Men det är skönt att det ändå blir bättre i en hittils väldigt snabb takt. Så jag ska longera honom ytterligare 2-3 ggr till idag, i ca 15-20 min/gång.

Senare under dagen hade Fia tänkt titta förbi, vilket jag inte säger nej till. Hade föresten en så himla, himla bra kväll igår med kusinen. Den var i äkta fia-och-denise-anda. Så som det ska vara. Och det bästa var att filmen var så himla bra också! Och när vi var på bion såg vi en plansch som visade att en ny bilar film ska komma! Haha, då skulle ni sett min och fias min! Den måste ju bara ses! Mackan Queen i mitt hjärta. Lite senare under dagen ska jag även rida, så klart! Dom är så fina mina älsklingar. Blir kär bara jag tänker på dem! 

Nu ska jag fortsätta titta vidare på filmen. Hörs och syns och saknas och så vidare.. Tjing! 


Jag och Fia, vilka kungar! 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0