Min Sommar, del 1

Halloj! Jag har spånat på en ny tanke här till bloggen, eftersom jag är rätt dålig på att blogga emllanåt och ni ofta får "igår-inlägg" eller "för en vecka sen-inlägg", vilka jag personligen tycker är rätt tråkiga att läsa.. Så eftersom jag uppdaterat så dåligt i sommar, men gärna vill berätta om en del saker jag tycker är nämnvärda har jag då tänkt göra som en slags "följetong" som kallas för "Min Sommar", eftersom jag inte har bättre fantasi än så, hihi. Så här får ni det första inlägget:

Just denna vecka sitter jag ju och ugglar hos papi i Stockholm. Därför passade jag även i tisdags på att ta mig en visit ut till sandö och hälsa på min vän Angelica. Blev en riktig heldag i stallet där vi började med att visa Almas ponny Brownie och sedan Angelicas ena häst Saga för tänkbara köpare. Båda spekulanterna verkade ganska positivt inställda när de åkte där ifrån, men man kan ju aldrig veta hur de egentligen tänker.

Efter visningarna blev det en slags ute-jogg tur på alla världens skimmlar tycktes det. Hehe, nej men både Angelica, jag och Alma lyckades ta oss varsin vit häst att rida på, så det såg lite lustigt ut. Jag fick rida på Cosmus som är stor. Alltså STOR. Säkert 1,80cm, eller närmare där i alla fall. Han var ett riktigt charmtroll, och faktiskt roliga att rida, även om han är otroligt snubblig och bits till det värsta när man gör iordning honom.

Under eftermiddagen hoppade vi även Angelicas Kopernikusz (Som jag är helt kär i!) och Goldie. Blev bara en del småhinder eftersom de båda ska tävla i helgen. Hon fick jobba mycket med att ha dem runt skänkeln och det lönade väll sig en del. Jag tyckte att det såg ut att kännas väldigt obekvämt, men Angelica verkade nöjd och som om att hon ändå fått ut något. Och det var väll en himla tur i alla fall! Goldie släppte faktiskt till riktigt fint i slutet och hoppade då mycket mer med ryggen och mer avslappnat.

Träffade även så klart min busebubbe Hubbe när vi ändå var där. Kärt återseende som vanligt. Han är väll en riktig prins! Hoppade honom lite samtidigt som Goldie, fast han fick inte göra så mycket eftersom han helt enkelt inte behöver det. Så klart så skötte han sig som en pärla och han hoppade riktigt, riktigt bra med otroligt fin rygg. Fick gåshud av att se honom vara sådan, eftersom det tog mig tillbaka till gammla minnen då han gick som bäst med mig. Vi hoppade även lite med Julles storhäst och den fick också in en riktigt fin runda.

Lyckades också hinna med lite mockning och puts innan dagen var slut och jag var hungrig och trött, kramade Angelica hej då och åkte hem. Hade en mycket trevlig och rolig dag, och kunde kända mig väldigt nöjd när jag somnade för dagen.


Min vän Angelica på hennes tokfina Kopernikusz
(angelicabexander.blogg.se)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack för all hjälp och sällskap, det var guld värt :D

2011-07-28 @ 15:14:16
URL: http://angelicabexander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0