Tävling Grevagården, Ute SM 2011, 17-20/8

Åkte iväg med Bella på årets utomhus SM. Det var vårt första SM tillsammans och mitt första på storhäst. Tänkte mest dra i stora drag om helgen. Vi åkte iväg för att införskaffa oss mer rutin och erfarenhet. Och det var verkligen bra erfarenhetsmässigt. Resultatmässigt var det det allra sämsta vi gjort hittils. Katastrof helt enkelt. Varken jag eller Bella var på vår topp, men egentligen har det inte varit så dåligt. Hon har haft jätte tråkiga nedslag, de allra, allra flesta på tårna och lätta, men stora nog för att det skulle trilla. Vi har haft väldigt fina och jämna rundor, men som sagt var ingen av oss på vår topp. Men, som syftet var med hela tävlingen, så ser jag det som en ny erfarenhet, och från denna helg ser jag frammåt. Åkte i alla fall inte hem och kände att allt var skit. Det kan det ju inte vara med Cascabel!

Onsdag:
Bella:
130cm - A:0+A:0, 0+4 fel

Torsdag:
Bella:
135cm - A:0, 16 fel, 1:a kvalet

Fredag:
Bella:
140cm - Bed.A, 8 fel, 2:a kvalet

Lördag:
Bella:
140cm - A:0, 12 fel


Finaste flickan under helgen


På fredagen regnade det så mycket så endast juniorerna hann hoppa andra kvalet, sedan blev tävlingarna inställda resten av dagen. Inte undra på när det är så här mycket vatten UTANFÖR banan! Tänk er hur banan var då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0