SM-träning Sylve 13-14/8

Nu i helgen bar det av mot Rekasta där det hölls tvådagars träning för Sylve inför SM:et för Jump Clubs SM kvalade ekipage. Hade så klart med mig Bella och hon fick gott jobba på denna helg..

Dag 1
Hade markarbets träning med någon caprilliserie här och var. Jobbade på allt det Bella HATAR på ett mer preciserat och exakt vis. Jobbade alltså neråt-framåt med bakbenen verkligen på plats in under. Gissa om hon blev arg! När vi skulle hoppa så blev hon helt försckräklig och jag fick inte alls någon bra känsla. Kändes rent ut sagt hemskt emellanåt och hon vart bara argare och argare kändes det som. Men samtidigt blev det lite bättre och bättre hela tiden också. Till slut började hon, trots att hon var hemsk för övrigt, hoppa med ryggen även på små hinder, något jag försökt jobbat på länge men aldrig riktigt fått till. Trots att känslan var kass så var detta pass verkligen behövligt både för henne och mig. Äntligen fick jag hjälp med det som jag känt sista tiden att jag behöver hjälp med för att komma vidare. Även fast hon inte ens accepterade i slutet så fick jag ändå äntligen något att utgå ifrån att jobba vidare med.

Dag 2
Accpeterade! På en gång! Från och med det att jag började jobba fram till passets slut gick hon framåt-neråt och hade verkligen bakbenen där de ska vara. Nästan helt utan att protestera. Tror hon försökte lite två gånger, men inte alls på samma sätt som igår och det var verkligen enkelt att rätta. Hon hoppade helt galet bra med massa, massa rygg på vartenda hinder. Fyrkombinationen var bäst och hon var verkligen försiktig! Fick inte hoppa så mycket för Sylve tyckte hon var så fin och så att hon inte får träningsvärk i och med att hon fick jobba på väldigt hårt igår. Hade världens bästa känsla och kunde känna mig galet glad och nöjd när vi åkte hem..


Bella för Sylve igår över vår snygga, hemgjorda vattengrav


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0