Min Sommar, del 6

Höskörd. Behövs det närmare presentation? Svettigt och tråkigt och stickigt. Men så länge man tänker på all gratis-träning så går det lättare. I år gick det förvånadsvärt lätt! Det var inte alls så att jag spottade hö i ilska och kroppen kändes som allt annat än en geléklump. Rullade på i bra tempo och jag packade upp en hel kärra själv. Den första fick jag lite hjälp med och den sista hjälpte mamma till med. Men det vart ändå mycket packande. Så jag fick gott jobba på ändå.

Dagen efter kilade jag och Mats över till Ivarssons och hjälpte dom. Blev ca 7 eller 8 kärror tror jag och jag hjälpte till att lassa av 5 eller 6 stycken tror jag. Deras balar var hemska, vilket dom alltid är för dom väger ton. Fast i år var de faktiskt behändiga men man fick ta mig tusan inte in fingrarna under balsnörena! Men det fick gå! Lyckades trampa snett en gång också så att jag hade ont i två dagar efter. Typiskt mig.. Som belöning hade Michael bakat en hallonpaj och en blåbärspaj av bär som han plockat själv. Mums! Det var riktigt mumma kardemumma det!


Bild från förra årets höskörd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0