Min Sommar, del 5

Jag och Fia tog oss en dag i kragen och bestämde oss för att skotta ridbanekanten. Det vi inte insåg förens vi var igång var att det inte skulle bli någon skottning utav ridbanekanten utan mer hackning. Vi stog alltså med en kratta som är ca 60cm bred/lång?, bred tror jag man säger, och hackade upp en minst 10cm tjock, stenhård ridbanekant som var fullkomligt övertagen av massa idiotiska rötter. Därav hackandet. Vilken skedde i ca 25 graders värme också. Svettigt! Men go gratis-träning. Hackade även upp två flygmyrebon. Dom hade lagt massa ägg också som dom försökte rädda. Fy så äckligt! Men dom försvann iväg väldigt fort. Resultatet av "Den nya ridbanan" blev helt galet bra och jag gläds åt att säga att den är lika fin än idag!


Fia svettas första delen själv medans jag lyxar med ridning. Sucker! Haha!


Hårt arbeande cooling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0