Dagens ridpass

Comedie: Markarbetade henne, och hon var så himla fin! Så lugn och arbetsvillig. Väldigt bra engagemang och bra påskjut utan att börja gå jämfota med bakbenen. Jobbade mest runda spår och lossade med flyttningar undan skönkeln. Basic, vardagligt arbete alltså. Blev dock stressad i slutet när jag red över ett blockhinder. Trodde det skulle gå bra i och med att hon har varit relativt lugn en tid nu, men efter ca 2 eller 3 gånger började hon bara skjuta och springa iväg, så då avbröt jag så att hon inte hetsar omkring i onödan. Men var väldigt nöjd med passet ändå :) Red i ca 40 minuter.

Cruise: Red först ut i ca 35 minuter. Red honom på rakt spår och han var pigg och glad som alltid. Det blev massa galopp, eftersom han måste börja konditionstränas nu igen när jag får sätta igång honom ordentligt. När jag sedan kom hem så red jag honom även ca 20-25 minuter på banan. Gjorde lösgörande arbete på runda spår och galopperade även mycket här. Han var jätte duktig, även om vänster sida är lite jobbig. Jobbade i alla fall på som en tok, med öronen konstant framåt. Min buse!

Bella: Skrittade endast ut på henne på rakt spår och långa tyglar. Imorse när jag kom hade hon "skurit upp" massa ytliga sår på ena bakbenet, så hon var lite svullen i det idag, fast varken varm eller ojämn. Men det blev ändå bara sårvård och skritt för hennes del idag. Men imorgon ska det nog vara så att hon kan markarbetas som vanligt. Det är alltså inte allvarligt alls. Hon var i alla fall pigg och glad, och vi hade så mysigt som vi alltid har. Prinsessan min. Skrittade i ca 50-60 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0