Tävling Köping 29/8

I Söndags var jag i Köping och tävlade med mina älsklingar. Det var tävlingsdebut på Don och gräsdebut på båda. Var som vanligt väldigt bra underlag på banan, trots att det regnat sjukt mycket i nästan en hel vecka innan. Framhoppningen/-ridningen var dock väldigt grötig mot slutet. Båda hästarna skötte sig otroligt bra, Don var super lugn, lika så Comedie! Herregud! Hon gjorde verkligen bästa tävlingsrundan någonsin! Hon stack inte en enda gång, var hur avslappnad som helst och skyggade inte för något. Och båda hoppade otroligt som vanligt! :) Red bara 1 klass eftersom att Comedie, inför hennes start, sjönk kanske 5cm eller mer efter ett hinder på framhoppningen, för att det blev så grötigt där. Och vi ville inte riskera skador eller omkullridningar. Var dock super taggad på att rida en till klass när dom gick så jäkla super bra! Men det får bli nästa gång då istället. Är verkligen super nöjd! ♥

Don
110cm
- 0+0fel, 4:e placerad

Comedie
110cm
- 4 fel, rosett



Enda bilden från tävlingen, otroligt ful och jag sitter som en jag vet inte vad, hehe. Comedie
fick gå in och hämta Ponkens pris eftersom jag just då höll på att rida fram henne. Så duktig
var hon på hennes första prisutdelning :)


Min otroligt fina Don ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0