Tävling Ryttarkamraterna Kumla 5/9

Detta var min 2a tävling på Don och jag debuterade 120cm både på honom och Comedie denna tävling. Båda hästarna var väldigt fina och lugna under denna tävling och hoppade verkligen outstanding! Dock vart Comedie väldigt trött till andra klassen (120cm) och ville därför rakt fram i slutet av banan när jag vill svänga, till hindret hehe.. Slutade i alla fall med att hon kom fram på sniskan till hindret och detta gjorde det inte möjligt för henne att hoppa, vilket resulterade i att hon typ bara dog. Såg det inte direkt som ett stopp. Hoppade sedan felfritt de sista hindrena utan anmärkning. Och stackars Don fick dras med en allt för stressad och överspänd ryttare till andra klassen , vilket resulterade i en kanon början - ojämn mitt, då jag till slut saktade av och andades, då nervositeten tog över och jag blev allt för passiv, vilket visade sig på ett pet -  och ett kanon slut! Avslappnat, bra ridet och super hoppat! Mycket nöjd med det slutet! Men tyvärr ser kanske resultaten inte alls bra ut, dock var det fina rundor som jag är nöjd med :)


Don
110cm, A:0+A:0 - 0+4 fel
120cm, A:0 - 15 fel

Comedie
110cm, avd.b - 0 fel, rosett
120cm, avd.b - 7 fel





Min fina prinsessa ♥


Tyvärr glömde vi ta bilder på fina Don :( Får bli nästa gång! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0